A Mások gyerekei igazán francia film, beszéljünk akár a zeneválasztásról, érzékiségről vagy egy párkapcsolat finom árnyalatainak bemutatásáról.
Kritika
Vannak történetek, amelyeket időről időre érdemes újramesélni. A kis hableány új változatát viszont teljesen felesleges volt elkészíteni.
A Mandalorian minden hibája ellenére az újkori Star Wars egyik legminőségibb terméke. Annak ellenére (vagy éppen amiatt?) az, hogy nem igazán váltja meg a messzi-messzi galaxist.
Nem biztos, hogy a kötelezően letolt nadrág és az erőltetett technoparti hozza vissza az életbe a haldokló művészszínházat.
Ritka az, hogy két új, egymástól teljesen független mozifilm ennyire illeszkedjen egymáshoz. Márpedig A csendes lány mintha csak a Volt egyszer egy nyár párdarabja lenne.
Tasnádi István darabja, a Tapasztalt asszony a férfi-női viszony kiegyenlítetlenségéről, túlkapásairól, kőbe vésett szabályairól beszél, reflektálva a hazai közéletre is.
Ari Aster zseniális marketinges. Eddig mindegyik rendezését az év filmjeként vártam, annak ellenére, hogy végül egyikkel sem voltam maradéktalanul elégedett.
A Háromezer számozott darab mindenki számára kényelmetlen film kellene legyen.
Nem könnyű a Hat hetet nézni. Nem könnyű, de épp ezért is maradandó élmény. A tavalyi év egyik legjobb magyar filmje végre a mozikban is látható.
Ha választanom kellene, mindenképp A vád eredeti, francia címe (Les choses humaines) mellett döntenék. Sokkal pontosabban mutatja be ugyanis, miről szól valójában Yvan Attal filmje.
Charlotte Wells filmje megmutatja, mit jelent az emlékszilánkokat igyekezni újra összerakni, és keserűen tudomásul venni, hogy nem állnak már újra össze.
Szórakoztató, színvonalas animáció lett a Kojot négy lelke, amelyet talán a humora teszi igazán szerethetővé.
Ha jobban belegondolunk, rendkívüli teljesítmény a You (Te) című sorozaté. A metoo korában sikerült ugyanis érzékeny lelkű hősszerelmesként eladnia egy manipulatív pszichopatát.
A ditrói migránspánikon alapuló R.M.N. nem propagandafilm. Megmutatja az egyéni drámákat is: azt, hogy miközben a közösség hirtelen csak az „idegenek”-ről tud beszélni, még kevésbé figyel azokra, akik ott élnek régóta.
Rengeteg pénz elment a huszáros hősieskedésre, de a végeredmény meg sem közelíti az egykori nagy történelmi filmek színvonalát.