Pápáról szállt fel az Ausztria légterét megsértő gép

Pápáról szállt fel az Ausztria légterét megsértő gép

Boeing C–17 Globemaster (Fotó: Wikipedia/Gerard van der Schaaf)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

A NATO Nehéz Légiszállító Ezredének egyik, a Magyar Honvédség pápai katonai repteréről felszállt Boeing C-17 Globemaster teherszállító repülőgépe sértette meg pénteken Ausztria légterét – tudta meg a 24.hu.

Az osztrák védelmi minisztérium szerint komoly biztonsági kockázatot jelentett Ausztria légterében az a magyar felségjelű C–17-es NATO-gép, amely pénteken, néhol szinte a fák tetejét súrolva repkedte végig az országot. A katonai gép annyira eltért a számára előírt repülési magasságtól, hogy az osztrák hatóságok végül vadászgépekkel kísértették ki az ország területéről.

Már a határátlépéskor is extrém alacsonyan, jóval ezer méter alatt repült. A radaroldalak adatai alapján úgy tűnik, mintha egyfajta sétarépülést tartottak volna a katonai óriásgéppel Ausztria felett. Kis magasságban a domborzatot követve, néhol egy-egy hegyet körberepülve haladt a gép nyugat felé – írja a portál.

Az útvonalon követhető, hogy a C-17 az Eurofighterek megjelenése után gyors ütemben 10 ezer méteres magasságba emelkedett, és az addigi csalinkázás helyett egyenes vonalban repült a magyar határ felé. A gép déli 12 órakor tért vissza Pápa térségébe. Megközelítette ugyan a légi bázist, de nem szállt le azonnal. A C-17-es az osztrák incidens után még majd két órát a levegőben maradt, és a Dunántúl felett szintén kis magasságban, a Győr és Ajka közötti légtérben körözött.

Michael Bauer osztrák honvédelmi minisztériumi szóvivő azt vetítette előre, hogy az incidensnek diplomáciai folytatása várható. Bauer szerint a történtek veszélyt jelentettek a légi közlekedésre. Az esetet ahhoz hasonlította, mintha egy autós forgalommal szemben haladna az autópályán.

Az incidens után a magyar Honvédelmi Minisztérium azt közölte, hogy a repülők a magyar légierő színeiben repülnek, de nem magyar parancsnokság alá tartoznak.