Buborékba zárt kampány

Buborékba zárt kampány

Orbán Viktor miniszterelnök, a Fidesz elnöke beszédet mond a kampánykörútja első állomásán a Veszprém vármegyei Nemesgörzsönyben 2024. április 22-én (Fotó: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Benko Vivien Cher)

Bár még korai volna mérleget vonni a 2024-es kampányról, egészen biztos, hogy ami az elmúlt hetekben zajlott a magyar politikában, sokáig emlékezetes marad. Teljesen előzmény nélküli, hogy egy alig másfél hónapja létező pártot húsz százalék fölé mérjenek a közvélemény-kutatók, és akárhogy végezzen is a Tisza Párt a tényleges megméretésen, az már most elmondható, hogy Magyar Péter új stílust hozott a hazai közéletbe. A pártok ugyan évek óta használják a közösségi médiát – amiben fontos szintlépést jelentett a Megafon-hálózat kiépítése –, Magyar az első olyan politikus, aki elképzelhetetlen lenne a Facebook–Instagram–TikTok-háromszög nélkül.

A közösségi média előtérbe kerülése azt is élesen megvilágítja, hogy számolódtak fel a klasszikus értelemben vett közéleti viták Magyarországon. Volt ugyan egy vita az M1-en, amelyen a legtöbb listavezető részt vett, de kérdés, valódi vitáról beszélhetünk-e fejenként nyolcperces megszólalási idővel. Ennél is problematikusabb, hogy tulajdonképpen miért is került sor erre az eseményre. Egy demokratikus politikai kultúrában ugyanis nem azért vannak széles nyilvánosság előtt rendezett viták – különösen a közmédiában –, mert a kormány érdeke épp úgy kívánja. Sőt, gyakran annak ellenére vannak. A legtöbb európai országban eleve fel sem merül, hogy ne tartanának választási vitát, annyira magától értetődően ezt várja el a közvélemény.

A teljes cikket elolvashatja Plusz előfizetésünkkel, vagy a Magyar Hang hetilap június 6-ig kapható 2024/22. számában. Országjáró riportok, interjúk, elemzések, véleménycikkek, reklámmentes olvasás – ezeket kínálja a Magyar Hang Plusz!

Olvassa el a teljes cikket online, Magyar Hang Plusz előfizetéssel! Egy hónap csak 1690 forint!

Előfizetek
Már előfizettem, belépek Beléptem, elolvasom a cikket!