Élőlánccal tiltakoztak újbudai civilek a XI. kerületi Hamzsabégi sétányon - szerintük ugyanis nem előzte meg kellő társadalmi egyeztetés a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vasúti óriásprojektjéről, a Déli Körvasút építéséről szóló döntést. A fejlesztés során egy, szakaszonként két vágánnyal bővítenék a meglévő két sínpárt a Kelenföld-Ferencváros vasútvonalon, amit a BFK elsősorban az elővárosi közlekedés fejlesztésével indokol. A déli vasút ugyanakkor stratégiai teherforgalmi útvonal is, ahol a jövőben nőhet a teherforgalom.
A Déli Körvasút vonala a sűrűn lakott Hamzsabégi–Dombóvári–Sárbogárdi út vonalán, a lakóházak közvetlen közelében halad el. A vágánybővítés miatt 6,5 méter felvonulási területet választanának le a közkedvelt Hamzsabégi sétányból és közel kétszáz, 40–50 éves fát vágnának ki. A vasúti töltés helyére támfal és zajvédő fal épül, amely a töltéshez képest jóval nagyobb építmény. A Budapest Fejlesztési Központ hiába ígéri kétezer fa ültetését, és hangsúlyozza a korszerű zajvédelem és a környezetbarát közlekedés előnyeit, mindez nem győzte meg a civileket, akik szerint a fejük felett döntöttek, a lakossággal csak akkor zajlott egyeztetés, amikor már készen álltak a fejlesztési elképzelések. Bíróságon támadták meg a projekt környezetvédelmi engedélyét, és petíciót is indítottak.
Erről is olvashat a cikkben:
• Milyen kérdésekre várnak választ az újbudai civilek, és mi a problémájuk a beruházással?
• Mekkora teherforgalom-növekedéssel számolnak a szakemberek?
• Mire lenne jó a Budapestet elkerülő teherforgalmi gyűrű, a V0?
A teljes cikket a Magyar Hang szeptember 3-án megjelent 2021/36. számában találja (tartalomjegyzék itt). Vegye meg nyomtatott kiadásunkat, vagy olvassa el a cikket a Magyar Hang Plusz felületén online!
Csatlakozzon a Magyar Hang +Pluszhoz!
Szerezzen ezzel korlátlan hozzáférést a Hang.hu-n fizetőkapu mögött megjelenő összes tartalomhoz, reklámmentesen. Minőségi saját tartalom, riportok, interjúk, elemzések – ezek várnak Önre!