Kis Grófo és L. Simon találkozása a NER boncasztalán

Kis Grófo és L. Simon találkozása a NER boncasztalán

Szijjártó Péter és Kis Grofó (Forrás: Szijjártó Péter Facebook oldala)

No roxa áj, Grófo a király! Végre újra együtt – írta Facebook-oldalán Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter júniusban, a Kis Grófo művésznéven ismert Kozák László énekessel közös fotója alá. Hogy a Bulibáró, a Mert a nézését, meg a járását, a #LÁVKÓMA és a miniszter által is megidézett No roxa áj című dala miatt méltán népszerű muzsikus művészetének jelentőségét felmérhessük, a magyar zenetörténet egy másik korszakos alkotójához, Majkához kell fordulnunk. Ő azon kevesek egyike, aki – a YouTube-videók nézettségét tekintve – népszerűségben túlszárnyalhatja Kis Grófót.

Szijjártó Péter szerencsére a civilben Majoros Péterként futó rapper tanácsait is gyakran kikéri a szép mibenlétével kapcsolatban. Ízlésről persze még „Bartók és Kodály országában” sem érdemes vitatkozni, a fentihez hasonló, állásfoglalásnak is beillő erős üzenetek jelentése mégis egyértelmű. A NER egyszerre üresíti ki és kebelezi be a magyar kultúrát.

A folyamat eddig is nyilvánvalónak tűnt, L. Simon László kinevezése a Magyar Nemzeti Múzeum (MNM) élére azonban új fejezetet nyitott a területfoglalás és a kulturális identitás átprogramozásának történetében. Véget ért az álságos színjáték, immár a szemünk láttára alkotják a maguk képére a nemzeti értéket. Erőszakos beavatkozásuk következményei beláthatatlanok. 

• Milyen indokkal foglalta el az egyetemeket a NER?
• Mire kapott 501 milliárd forintot a kormány kedvenc oktatási intézménye?
• Hogyan szállította le az ElkXrtuk című Gyurcsány-film színvonalára a Magyar Nemzeti Múzeumot L. Simon László?
• És vajon ki a király, akinek az összes zenész húzza?