Lakatos Márkról már az sokat elmond, hogy Hajdú Péter műsorában Kabát Péter és Berki Krisztián után vendégeskedve adta elő a szexuális ragadozót. Nyomorúságos látványt nyújtanak ezek az arcoskodó, középkorú celebek, ahogy a hódításaikkal hencegnek. Berki Krisztián például teljes médiakarrierjét onnan eredezteti, hogy egy ismert színésznővel járt – ez ragadta meg Hajdú Péter figyelmét, aki mindjárt kamerák elé rángatta a senki által nem ismert izomprolit, hogy aztán proteinsámánná képződjön, és a magyar nyilvánosság a mai napig ne szabaduljon tőle.
Kabát Péter azzal vagánykodott az Összezárva Hajdú Péterrel című műsorban, hogy csapattársaival miként használták egyikük csaját, aki annyira szerelmes volt, hogy a lelkiismeretlen pasijának kérésére hagyta, hogy az egész csapat végigmenjen rajta Kabát Pétert is beleértve, aki a menet végére meg is sajnálta a lányt. „A srác meg csak nézte a helyzetet, és röhögött.” Az érzelmi kényszerítés civilizáltabb országokban persze nem tréfa, és nem kaland, ezért ez a sztori a műsor végső változatából kimaradt, Hajdú Péter azonban aligha volna Hajdú Péter, ha a botrányos eset nem a bulvársajtóban landol, az RTL pedig aligha volna RTL, ha enged a nyomásnak, és hagyja levadászni érzelmi fogyatékos hulladéksztárját, akinek épp az a legvonzóbb tulajdonsága, hogy megbízhatóan szállítja a primitív, suttyó focista sztereotip élményét. A metoo addig érvényes, míg nem sérti a tévécsatorna érdekeit: aztán már nem is metoo – legyen szó akár Kabát Péter, akár Eszenyi Enikő esetéről.
Lakatos Márk aztán Hajdú Péterrel összezárva messzebb ment, mint akár Berki Krisztián, akár Kabát Péter – legalábbis az én szememben. A meleg stylist azzal a kijelentésével előzött ebben a nemtelen versenyben, amely szerint ő rendszeresen visz ágyba heteroszexuális pasikat. A heteró csávók húsára kiéhezett meleg nagymacska sztorija, amely szerint Lakatos a budapesti éjszakában kedve szerint melegíti be a könnyű nőcskékre vadászó férfiakat, Novák Elődnek azt a legsötétebb rémálmát idézi, amelyben egy homoszexuális ragadozó elfajzott erőket megidézve térdre és egyéb pózokba kényszeríti őt, akit pedig a magyarok Istene minden szempontból normálisnak alkotott.
Lakatos Márk azt állítja, hogy ő egy olyan szexuális jelenség, akinek a közelében a nemi hajlamok megsemmisülnek: egy meleg mágnes, amely minden iránytűt eltérít. A heteroszexualitásról azt állítja, hogy az csak addig tart, míg meg nem jön Lakatos Márk vagy egy hozzá hasonlóan vonzó férfi – hisz ebből bizonyára akad még néhány a melegbárok mélyén –, és a tesztoszteron erejével ki nem szakítja az egyszeri csávót a maga heteroszexuális identitásából és gyakorlatából. Lakatos Márk azt állítja, hogy a heteroszexualitás igenis gyógyítható, és ő maga rá az orvosság.
Honnan olyan ismerős ez a gondolkodás? Kik vélekednek így a szexuális identitásokról? Nos, Dúró Dóra, Hodász András, Budaházy Edda és Trombitás Kristóf ugyanezt a Lakatos Márk által előadott ostobaságot mantrázzák: a felnőtt ember átprogramozható, nemi hajlama megváltoztatható – a különbség mindössze annyi, hogy míg Lakatos a saját szexuális vonzerejével való kínos hencegésre, addig Dúró, Hodász, Budaházy és Trombitás a melegek elleni uszításra használja ezt. Budaházy Edda egyenesen a „homoszexualizmus” fogalmát vezeti elő, amely az ő fantáziavilágában befolyásos homoszexuálisok olyan aktivizmusa, amelynek célja a társadalom módszeres felmelegítése. Itt ragadom meg az alkalmat, hogy jelezzem: ez egy nevetséges ostobaság. Egy heteroszexuális felnőtt férfit sem egy melegfelvonulás, sem a meleglobbi, sem Lakatos Márk delejes vonzereje nem tesz homoszexuálissá. Ilyen nincs. Lakatos Márk és Budaházy Edda vélekedése a butaság egyazon érméjének két oldalát ékteleníti.
Lakatos Márk még annyival sem tiszteli meg egykori szexuális partnereit, hogy biszexuálisoknak nevezze őket, hisz egy mindenevő férfi trófeája nyilván nem olyan értékes, mint egy heterszexuális férfié – ami köztudottan minden meleg férfi álma. Mennyire beteges már az a szexualitás, amelyet az indít be, hogy széttépi a partner életét?! Lakatos pedig saját bevallása szerint nem pusztán Casanova a meleg négyzeten, hanem lelketlen sorozatelkövető, aki egyáltalán nem folytat „utógondozást” – partnerei iránt semmilyen érzelmi kötelességet nem ismer. Jön, lát, győz, és megy. Eszébe sem jut, hogy nem Hajdú Péter tévéműsorában kéne ezzel hakniznia, hanem esetleg egy szakemberrel, terápiás keretek közt dolgozhatna ezen.
Gulyás Márton a Partizánban azt a vádat fogalmazta meg Lakatos Márkkal szemben, hogy nem tesz eleget a melegekért, nem eléggé aktív a jogok érvényesítésére vonatkozó politikai aktivizmus terén. Akkor egyáltalán nem értettem egyet Gulyással, mert nem hiszem, hogy egy homoszexuális állampolgárnak bármilyen politikai aktivizmus a kötelessége volna, csak mert az újbalos jóemberkedés nem tud úgy megnyilvánulni, hogy épp ne oktasson ki valakit arról, hogy mi a bűne, mi a kötelessége, és min kellene elgondolkodnia. Hajdú Péter műsorát látva ma már az ellenkezőjét érzem: nem foglalkozik Lakatos Márk túl sokat a homoszexualitással a nyilvánosságban? Nem hiszem, hogy ezeket a történeteket mindenáron elő kellene adnia – nekem nem úgy tűnik, hogy segítené velük a melegek elfogadását Magyarországon. Elég primitív színvonalon áll a szexualitásról szóló hazai közbeszéd Lakatos Márk hazug hencegése nélkül is.
Olvasna még Puzsér Róberttől? Kattintson!
A Magyar Hangban megjelenő véleménycikkek nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját.
Ez a cikk eredetileg a Magyar Hang 2021/20. számában jelent meg, június 14-én.