Káoszba fordult a tömegközlekedés Veszprémben

Káoszba fordult a tömegközlekedés Veszprémben

A V-Busz járműparkja (Fotó: Facebook/V-Busz)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Kaotikus állapotok uralkodnak a veszprémi tömegközlekedésben, de a jelek szerint az elégedetlen utasok nem számíthatnak gyors javulásra. Ez a Veszpresszó cikkéből derült ki, ami szerint a szolgáltatást január 1-től biztosító cég késő, vagy el sem induló járatokat hozott magával. Sőt, a V-Busz Kft. odáig jutott, hogy hozzászólásokban számolt be róla: nincs elegendő sofőr, „többen nem tudtak ma munkára jelentkezni.”

Az önkormányzat pedig nagy reményekkel indult neki, amikor az ÉNYKK Zrt. helyett a saját kezébe kívánta venni az irányítást. A jegy- és bérletrendszert rugalmasabbá tették, és fiatalabb buszokat állítottak szolgálatba az eddig használtak helyett. Ugyanakkor a buszbeszerzésre kiírt pályázat nyertesével csak december 21-én kötöttek szerződést, és a sofőrökkel még december közepén sem egyeztek meg. Nemrég lemondott Mihálszky Gábor ügyvezető is, helyére pedig Pálinkás Norbertet nevezte ki a közgyűlés.

Bár január közepéig ingyen igénybe lehet venni a szolgáltatásokat, de úgy tűnik, a tömegközlekedés színvonala is ehhez igazodik. Sok járat késik, vagy el sem indul a V-Busz Facebook-oldalára érkező reakciók alapján, a cég pedig már arra hivatkozik, hogy reggel nem vették fel kellő számban a munkát. A vállalat eközben azt javasolta, hogy az utasok a mobil applikációban figyeljék a menetrendet – nem számolva így azokkal, akiknek mondjuk nincs okostelefonjuk.

Ráadásul több elégedetlen utasnak is csak cinikus válaszok jutottak, amiket időközben töröltek, de a Veszpresszó megőrizte őket. Egy hölgy panaszára, miszerint kisgyermekekkel kellett fagyoskodnia a megállóban, az azóta törölt válasz az volt: „köszönjük, hogy jelezte nemtetszését, majd viszünk hősugárzót a megállókba.” Egy másik felhasználó erre jelezte, hogy szívesen veszi, miután az app szerint egy percen belül érkező busz a gyakorlatban fél órája nincs sehol. A válasz ez volt: „neked kettőt is.” Volt, aki arról posztolt képet, hogy a kimaradó járat miatt nem fért fel mindenki a buszra, más így írta le az állapotokat: „6 óra 2 perces busz sehol, 35 percet fagyoskodnak a következő buszig. 6 órakor végeznek az emberek a munkával, 7.15 percre érnek haza, ami max 15 perc út lenne.”

A V-Busz ugyanakkor csütörtök délután arra hivatkozott, hogy a cinikus válaszok nem tőle, hanem egy kamuprofilról érkeztek, ami időközben le lett tiltva. Mint a cég írta: „az oldalunkon több, megengedhetetlen hangnemű, a többi hozzászólót gyakran sértő komment jelent meg. A profilt letiltottuk az oldalunkról, és a Facebooknál bejelentettük. Az általa írtak semmiben nem tükrözik Társaságunk álláspontját: hangnemétől, tartalmától és a kamuprofil alatti megtévesztő közösségi-média használattól a leghatározottabban elhatárolódunk. Minden utasunktól e rosszindulatú idegen helyett is elnézést kérünk.”