Bajban a nagy autógyárak, Magyarországon is akadozik a termelés

Bajban a nagy autógyárak, Magyarországon is akadozik a termelés

Kecskeméten készült Mercedes kompakt személyautók a Mercedes-Benz gyárában 2016. május 24-én (Fotó: MTI/Ujvári Sándor)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Alkatrészhiány miatt szerdától tíz napra ismét leáll a termelés a kecskeméti Mercedes-gyárban – közölte a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. A győri Audi működésére is hatással vannak a beszállítói problémák, két héten keresztül csak egy műszakban folytatják a gyártást.

A Mercedes tájékoztatása szerint, egyes félvezető komponensek terén jelenleg világszerte beszállítói nehézségek tapasztalhatók az alkatrészellátásban. Ennek oka, hogy a világszerte bevezetett karanténok hatására tavaly jelentősen megnőtt az otthoni elektronikai eszközök iránti igény, ami a gyártók kapacitásnöveléséhez vezetett. Miközben a szórakoztatóelektronikai cégek szárnyaltak, az autógyártás akadozott, így a chipgyártók az előbbi iparághoz alkalmazkodtak. Ez azonban azt eredményezte, hogy az autógyárak újraindulásakor számukra nem jutott elegendő mennyiségű alkatrész.

Az alkatrészhiány a legtöbb német autógyárat is érinti, és egyre nagyobb problémát okoz nekik, többen kénytelenek voltak átállni rövidített munkaidőre. Az Audi a németországi ingolstadti és neckarsulmi üzemeiben mintegy 10 ezer alkalmazottat kénytelen rövidített munkaidőben foglalkoztatni. A Volkswagen már tavaly decemberben is jelezte az elektronikai alkatrészek ellátásában jelentkező fennakadásokat – írja a Világgazdaság.

A lap hozzáteszi, hogy a Magyar Suzuki termelésében egyelőre nem okoz fennakadásokat a globális alkatrészhiány, és a beszállítóikkal együtt azon dolgoznak, hogy folyamatos maradjon a gyártásuk ellátása.

A kecskeméti Mercedes-gyár 1 hónapos termelési szünet után január 17-én, az éjjeli műszakkal a terveknek megfelelően megkezdte a termelést. A cég korábbi tájékoztatása szerint a karácsonyi szabadságolási időszakot kihasználva a szokásos téli munkálatokkal a gyár az idei termelési évre készült fel. Az átfogóbb átépítési munkák miatt a téli termelési szünetet december 18-a és 2021. január 17-e között tartották meg.     

A termelési szünetet megelőző napokban, december 14-én jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Kecskeméten, hogy 50 milliárd forintos beruházással bővíti kecskeméti gyárát a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary, a fejlesztés keretében pedig a vállalat megkezdi Magyarországon elsőként a tisztán elektromos meghajtású autók gyártását.

A beszállítói nehézségek miatt azonban mintegy másfél hétig, január 20-a és január 30-a között a kecskeméti gyár ismét szünetelteti a termelést – olvasható a közleményben.

A kecskeméti gyár több mint 4400 munkatársat foglalkoztat. 2019-ben mintegy 190 ezer Mercedes-Benz kompakt autót állítottak elő. A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. 2019-ben közel 3,7 milliárd eurós forgalmat ért el, amely az előző évhez képest 2,7 százalékos növekedést jelent.

Mindeközben a 444 arról ír, hogy sosem látott visszaesés figyelhető meg az európai autópiacon. 23,7 százalékkal adtak el kevesebb új autót tavaly az EU-ban, mint 2019-ben. Az immár EU-n kívülinek számító Nagy-Britanniában még nagyobb, 29 százalékos volt a visszaesés.