Balásy jól járt az influenszerekkel

Balásy jól járt az influenszerekkel

Egy híres kék plakát. (Fotó: Shutterstock)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

A Visit Hungary projektekre összesen közel 10 milliárd forintot kapott Balásy Gyula két cége, a New Land Media és a Media Dynamics Kft. 

Az Átlátszó szerint a napokban a TED közbeszerzés-adatbázisában jelent meg egy negyedéves beszámoló, amelyben a „Visit Hungary Nonprofit Zrt. 2024. évi kommunikációs tevékenysége körében végzendő médiaügynökségi és kutatási feladatok ellátására” kiírt közbeszerzések eredményét részletezték. A beszámolóban vevőként nem a Visit Hungaryt irányító MTÜ, hanem a Nemzeti Kommunikációs Hivatal szerepel, ami a Rogán Antal-féle Miniszterelnöki Kabinetiroda alá tartozik.

Balásy cégei főként arról ismertek, hogy ők készítik az Orbán-kormány kék propagandaplakátjait, ezekért a kampányokért évi több tízmilliárd forint közpénzt fizet nekik az állam.

A Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt. 2021-ig Turisztikai Marketingkommunikációs Ügynökség Zrt. néven működött. Már ezen időszakban is szerződött a Rogán Antal-féle propagandagyár beszállítóival, 2020-ban például 3,3 milliárd forintért rendelt szolgáltatásokat Balásyéktól. Később, már Visit Hungary néven ugyanez a cég volt az adatgazdája a 2022 augusztus 20-i ünnepségek szerződéseinek. Az MTÜ igyekezett titkolni, hogy mennyibe kerültek valójában a rendezvények, az MTÜ egy kezdeti adatigénylésre reagálva 10 évre próbálta titkosítani a szerződéseket, végül egy bírósági döntés után tavaly kénytelen volt nyilvánosságra hozni azokat.

A lap szerint valószínű, hogy a májusi elhíresült influencerbulit, amelyre egyelőre ismeretlen nagyságú állami költségvetéssel Budapestre, többek között Tiborcz István szállodájába hoztak számos külföldi turisztikai influenszert, a negyedéves összesítésben szereplő keretszerződés részeként szervezték, amin így szintén a Balásy-féle cégek gazdagodhattak. Az, hogy magukkal a külföldi influencerekkel milyen megállapodásokat kötött a Visit Hungary vagy Balásy cégei, továbbra sem derül ki a szerződésekből. A Visit Hungary Zrt. az Opten adatai szerint teljesen állami tulajdonú (az MTÜ-n és a Magyar Nemzeti Vagyonkezelőn keresztül). Weboldalán elérhetőségként az MTÜ telefonszáma és címe van megadva.