Ezért hibáztatja a MÁV Mészáros Lőrinc cégét

Ezért hibáztatja a MÁV Mészáros Lőrinc cégét

Mészáros Lőrinc, Szijjártó Péter és Kósa Lajos egy vasútépítő szerkezetet ünnepélyes átadásán (Fotó: Szijjártó Péter Facebook oldala)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

A MÁV szombaton közleményt adott ki arról, hogy miért nem indul el személyforgalom a Szeged-Rendező–Röszke vonalon az ígért időben, azaz október 23-án. 

Bár Szijjártó Péter azt ígérte, október 23-ától újra járhatnak a személyszállító vonatok Szeged és Szabadka között, a MÁV most azt írja, hogy a „vállalkozónak felróható okokból” kénytelenek későbbre halasztani a dolgot. Mint a vasúttársaság írja, „a biztosítóberendezés telepítésével és üzembehelyezésével kapcsolatos vállalkozói hiányosságok miatt vált szükségessé” a halasztás. A MÁV vizsgálati eredmények alapján arra jutott, hogy „a berendezések műszaki készültségi szintje alapján azok próbaüzeme nem megkezdhető, ezért az üzemengedély kiadása továbbra sem lehetséges.”

Közleményük részletezi az ügy előzményeit is, eszerint „a személyforgalom menetrendszerű közlekedtetéséhez és az ütemezett határátlépések megóvásához elengedhetetlenül szükséges biztosítóberendezés kiválasztása és telepítése ugyanakkor jelentős késéssel kezdődött meg. A projekt részeként a vállalkozó egy cseh-magyar fejlesztésű vonatbefolyásoló és biztosítórendszer alkalmazása mellett döntött, ennek telepítésével azonban mostanáig nem tudott elkészülni, így a változatlan vállalkozói határidőtől, 2023. október 23-ától csupán a teherforgalom nappali közlekedése tud megindulni, a személyforgalom továbbra sem”.

A társaság azt is írja, hogy a MÁV levonult a munkaterületről, az eddigi vizsgálatok alapján összeállított hibalistákat pedig átadták a vállalkozó V-HÍD illetékesei részére. A MÁV szerint mindezek miatt akár plusz egy hónapot is csúszhat a személyforgalom elindulása a vonalon. A közleményből is kiderül, hogy a vasúti pályát a V-Híd építi, amely Mészáros Lőrinc érdekeltsége. A kialakult helyzetről a MÁV Zrt. folyamatosan egyeztet a tulajdonosi jogokat gyakorló Építési és Közlekedési Minisztériummal", írták.