Elképesztő pénzt fordít a Fidesz és csatolt részei Karácsony lejáratására a közösségi médiában

Elképesztő pénzt fordít a Fidesz és csatolt részei Karácsony lejáratására a közösségi médiában

Kovács István a Megafon Központ videójában

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

A Facebookon 125,7 millió forintot, a Youtube-on pedig 52,5 milliót költöttek politikai hirdetésre a Fidesz és hozzá köthető szervezetek az elmúlt három hónapban, és ennek több mint kétharmadából Karácsony Gergelyt igyekeztek lejáratni – derül ki a Telex birtokába került elemzésből.

Május közepe és augusztus közepe között majdnem 130 millió forintot költöttek Karácsony támadására, a főpolgármester egyértelműen az első számú célpont a kormánypropaganda számára (illetve Gyurcsány Ferenc, hiszen az egyik fő üzenet az, hogy Karácsony valójában Gyurcsány bábja). A többi ellenzéki miniszterelnök-jelölttel, illetve a szokásos ellenségképekkel Sorostól Brüsszelen át a migránsokig és a melegekig jóval kevesebbet foglalkoztak közösségi médiás hirdetésekben – írja a Telex.

A Fidesz YouTube-on 45, a Facebookon pedig 35 milliót költött Karácsony-ellenes hirdetésekre, a jobboldali hangok megtalálására és felerősítésére létrehozott Megafon YouTube-on 7,5 milliót, Facebookon – több influenszer oldalán együttvéve – közel 26 milliót. A kampányban részt vevő kisebb oldalak közül kiemelkedik a Budapest beszél nevű, alig pár ezer követővel futó Facebook-oldal, ami 13,5 milliót költött Karácsonyt gyalázó videók hirdetésére – hogy milyen forrásból, azt nem tudni, de ugyanazokat a videókat YouTube-hirdetés formájában már a Megafon fizette.

Csakúgy mint Rákay Philip, Bohár Dániel és Deák Dániel posztjait, melyeket a vizsgált időszakban 12,6, 13, illetve 5 millió forinttal tolt meg, a szponzorált tartalmat pedig túlnyomó részben (84, 77, illetve 100%-ban) Karácsony-ellenes videók és mémek adták.

Augusztus elején készített összegzésünk szerint a Megafon néhány hónap alatt több mint 40 millió forintot költött mások mellett Rákay Philip és Bohár Dániel videóira, amelyekben főként Karácsony Gergely és Jakab Péter alkalmatlanságáról beszélnek.