Folytatódik a reptéri káosz, ezúttal egy török járat indulása késett több mint másfél napot

Folytatódik a reptéri káosz, ezúttal egy török járat indulása késett több mint másfél napot

Képünk csak illusztráció! Antalyai tengerpart. (Fotó: Pixamin/Pixabay.com)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Az elmúlt időszakban számos jelentős késés és fennakadás volt tapasztalható az európai légi közlekedésben, így Ferihegyen is. Az Utazómajom beszámolója szerint egy Magyarországról Törökországba tartó gép péntek délután helyett csak ma reggel szállt fel.

Péntek délután kellett volna felszállnia a Tailwind légitársaság törökországi járatának a Liszt Ferenc Repülőtérről, de végül csak vasárnap reggel negyed nyolckor szállt fel a gép, fedélzetén mintegy 60 utassal – írta meg olvasói beszámolók alapján a portál. A gépnek 16:40-kor kellett volna felszállnia, de a Budapesten landoló járat jobb hajtóművét a Lufthansa Technics kezdte szerelni. Ezt este 10-ig nem sikerült megjavítani, a sikertelen próbálkozás után pedig az utasok visszakapták a csomagjaikat és hazaküldték őket azzal, hogy másnap reggel 9-re kell újra kiérni a 11:40-kor induló géphez. Kompenzálásnak egy 10 eurós vouchert kaptak az utasok, amit a Sparban tudtak levásárolni.

Szombaton még 17:20-kor sem indult el a gép, az utasok pedig egy addigra bezárt étteremben felhasználható, szintén 10 euró értékű kupont kaptak. Az Utazómajom szerint rendőrök próbálták megnyugtatni a felháborodott utasokat, végül este 6 órakor minibusszal szállították az utasokat egy hotelbe. Állítólag több utas feladta a várakozást, a kitartóbbak végül vasárnap reggel negyed nyolckor, mintegy 38 órás késés után indulhattak el Antalyába.

Mint megírtuk, Orbán Viktor a péntek reggeli rádióinterjújában tűrhetetlennek nevezte a reptéri káoszt, a járatkéséseket. „Semmilyen emberséget nem mutatnak a reptéren. Nem mondják meg, hogy mi a helyzet. Ennek nem szabadna megtörténnie” – panaszolta a kormányfő. Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter nem sokkal ezután a „szőnyeg szélére” állította a HungaroControl vezetőjét, és utasította az állami kézbe került Budapest Airport Zrt.-t, hogy biztosítson megfelelő eszközöket és infrastruktúrát ahhoz, hogy az utasokat a lehető legkisebb kellemetlenség érje, komfortérzetük minél magasabb legyen. A Budapest Airport péntek délután be is jelentette intézkedéseit, így például külön várakozási zónákat jelöltek ki, ahol az arra jogosult utasok kényelmesen tudnak várakozni, pihenni, a repülőtér üzemeltető szükség esetén ételt és italt oszt, a kisgyermekeseknek pedig bébiételt, pelenkát és törlőkendőt biztosít.