
2015 novemberi megalakulása és a 2018-as országgyűlési választások között csaknem 400 közvéleménykutatást rendelt meg Rogán Antal vezetése alatt a Miniszterelnöki Kabinetiroda – írja a 24.hu egy, a birtokába került dokumentumra hivatkozva.
Az adatokból az látszik, hogy „kormányzati kommunikációs stratégia megalapozására” hivatkozva Rogánék egy havonta ismétlődő rutineljárást alakítottak ki: minden hónapban nyolc telefonos lekérdezést csináltattak 500 fős mintán, de ezeken felül további három-hat 1000 fős kutatásra is igényt tartottak. A legforgalmasabb időszak a kabinetiroda indulása körüli volt: 2015 utolsó két hónapjában (közvetlenül a szeptemberben tetőző menekültválság utáni hetekben, hónapokban) 55 különféle közvélemény-kutatást készíttettek.
A fenti adatokat maga a Miniszterelnöki Kabinetiroda állította össze, persze nem önszántából, a Fővárosi Törvényszék számára. A minisztériumot a Demokratikus Koalíció perelte be egy évvel ezelőtt, miután George Birnbaum egy svájci újságnak adott interjúban azt állította: korábbi üzlettársával, a 2017 nyarán elhunyt politikai tanácsadóval, Arthur Finkelsteinnel közösen ő alkotta meg a széles körben használt tökéletes ellenségképet a Fidesz számára. A lap forrásai szerint telefonos közvélemény-kutatással mérték fel, Soros György megfelelő alany-e ahhoz, hogy fel lehessen építeni ellene egy negatív kampányt.