ITM: szeptember 1-jére ismét járható lesz az M0 összes sávja

ITM: szeptember 1-jére ismét járható lesz az M0 összes sávja

Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára expozét tart a Fudan Hungary Egyetemért Alapítványról, és a részére történő vagyonjuttatásról szóló törvényjavaslatról az Országgyűlés plenáris ülésén 2021. május 27-én. MTI/Máthé Zoltán

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Iskolakezdésre ismét járható lesz az összes sáv az M0-s autóút déli szakaszán, a Deák Ferenc híd északi oldalán – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) vasárnap.

Schanda Tamás miniszterhelyettes szerint „a kivitelező mulasztásai hosszú ideje nehezítik a közlekedést az M0 déli szakaszán. A Strabag vezette konzorcium nem az elvárható gondossággal járt el, ezért bosszantják régóta a híd biztonságos használata érdekében szükséges újabb beavatkozások a térségben utazókat. A tanítási szünetre ütemezett teljes lezárás feloldásával szeptembertől megint három sávon haladhat a forgalom az M1 irányába.”

Az év végéig még lesznek munkák, decemberig háromhetente-havonta rövid ideig tartó, eseti forgalomkorlátozásokra lehet számítani.

„Szeptembertől Budapest főpolgármestere nem mutogathat másra a hivatalba lépése óta állandósult fővárosi dugók miatt. Az osztrák kivitelező felületessége már nem menti fel Karácsony Gergelyt az alól, hogy érdemi magyarázattal szolgáljon a közlekedőknek arra, miért kell folyton végeláthatatlan kocsisorokban vesztegelniük” – tették hozzá kampányolva egy kicsit a főpolgármester ellen.

Mint arról korábban beszámoltunk, két héttel az iskolakezdés előtt levélben fordult a főpolgármester a kormányhoz az M0-s déli szakaszának felújítása, illetve a hárosi Duna-híd ismételt lezárása miatt. „Két éve húzódik már, úgy volt, hogy májusban átadják, majd a terhelési próbák után hirtelen megint le kellett zárni. Azóta se a városvezetés, se a közvélemény nem tudja, mi történt. A kormányzati emberek általában nagyon ékesszólóan osztogatják a tanácsaikat és a megjegyzéseiket a fővárosi városvezetésnek, hogyan kell hidat felújítani. Ám a kormányzati hídfelújítás ügyében csak a sunnyogás megy” – írta akkor.

Karácsony Gergely szerint az M0-s híd kulcsfontosságú a budapesti közlekedés szempontjából, márpedig „a híd májusi lezárása után megtöbbszöröződött az Erzsébet-híd forgalma, azt pedig minden budapesti tudja, hogy ha beáll az Erzsébet-híd, akkor dugó van a Rákóczi úttól egészen a Hegyalja útig. A kormányzati beruházás elhúzódása miatt napközben, most iskolaszünetben is, állandóak a közlekedési dugók a környéken. Az M0-s híd május végi lezárása Dél-Pest, Dél-Buda és a Csepel-sziget közlekedőire van a legnagyobb hatással. De a híd lezárása távolabbi települések, például a nyugati országrészből az M0-son a reptérre igyekvők bejutását is meghosszabbítja, akik szintén a fővároson keresztül keresnek most rövidebb utat.”