Már elkezdődött a Budapest-Belgrád vasútvonal építési engedélyezési eljárása

Már elkezdődött a Budapest-Belgrád vasútvonal építési engedélyezési eljárása

Közúti átkelő a Budapest-Kelebia vonalon. A kínaiak így hagynák? (Fotó: Wikipédia/Joliet Jake)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Július 29-én elkezdődött a Budapest-Belgrád vasútvonal déli szakaszának építési engedélyezési eljárása – írta meg a Világgazdaság, a cikket a Hvg.hu szemlézte.

Az ügyintézés határideje mindössze 30 nap, vagyis augusztus végére le is zárul az eljárás, mivel nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházásról van szó. A kérelmet a kivitelező CRE Konzorcium megbízásából a Kontúr Csoport Kft. adta be.

A 150-es sorszámú vasútvonal déli szakasza 152 kilométer hosszú, és Soroksártól és Kelebiáig tart. A lap úgy tudja, a Kínai Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. nemrég írt ki tendert az északi szakasz kivitelezésére. Ez a közbeszerzés a Ferencvárosi állomás és Soroksár közötti rész tervezésére és építésére vonatkozik, ami nagyjából 14 kilométert jelent.

Mint arról már többször írtunk a jórészt kínai hitelből építendő gigaprojekt legalább 700 milliárd forintba kerül. A beruházás magyar résztvevője, az RM International Zrt. Mészáros Lőrinc felcsúti milliárdos érdekeltségébe tartozik. A cég fő profilja a vasútépítés, tulajdonosai pedig a Mészáros és Mészáros Kft., valamint az R-KORD Kft.

A projektet ellenzéki oldalról már rengeteg támadás érte, többek között azért, mert az építkezési iratokat tíz évre titkosították.