MÁV: nem volt balesetveszély Dunakeszin, csak feltorlódtak a vonatok

MÁV: nem volt balesetveszély Dunakeszin, csak feltorlódtak a vonatok

A vasútállomás Dunakeszin (Fotó: Wikipedia/OsvátA)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Majdnem ütközött két vonat kedd délután Dunakeszin, az állomáson – írta egy utas a Facebookon. A MÁV Kommunikációs Igazgatósága ugyanakkor azt közölte a Magyar Hanggal, hogy semmilyen balesetveszély nem állt fenn, minden szabályos volt.

Kedden 16:30-tól biztosítóberendezési hiba miatt lelassult a közlekedés Dunakeszi állomáson. A váci vonalon a délutáni vonatok menetideje 20-50 perccel megnő – ezt a Mávinform közölte kedd délután. Majd később azt írták, hogy 17:30-ra befejezték a biztosítóberendezés javítását, már nem kell hosszabb menetidőre számítani ezen a szakaszon. „A szerelvényfordulók miatt késések még előfordulnak, a menetrend fokozatosan áll helyre a szobi vonal elővárosi szakaszán” – tették hozzá.

De mi is történhetett? Egy utas beszámolója szerint ott ült a Nyugati pályaudvarból induló zónázón, amely menetrend szerint Vácig nem állna meg sehol, ám egyszer csak hirtelen fékezett. „Nagyon ijesztő volt, rettenetes hosszan fékezett-dudált. Mikor megálltunk, nem messze ott volt előttünk a másik vonat” – írta egy Facebook-bejegyzésben. Kérdésünkre elmondta: azóta is sokkban van. Szerinte alig 100 méter volt a távolság a két jármű között a Dunakeszi állomáson. Azt nem tudta, hogy a másik vonat szemből jött-e, vagy utolérték egymást.

Kerestük a MÁV Kommunikációs Igazgatóságát, e-mailben feltett kérdéseinkre szerda reggel válaszoltak.

Levelük szerint semmilyen balesetveszély nem állt fenn, minden szabályos volt. „A biztosítóberendezés műszaki hibája miatt a pálya menti jelzőszerkezetekre (szemafor) nem lehetett a vonatok részére »szabad-jelzést« kivezérelni. Ilyenkor a vonatok csak 15 km/h sebességgel haladhatnak. Az egymást követő vonatok feltorlódtak. Ilyen esetben, amikor a biztosítóberendezés nem működik, a vasúti szabály megengedi, hogy a vonatok a térközökben felzárkózhatnak egymás mögé. Ez nem azt jelenti, hogy közvetlen mögötte állhat meg, a mozdonyvezető, ezért mehet legfeljebb 15 km/órás sebességgel, hogy az előtte azonos irányban közlekedő vonat előtt biztonságosan meg tudjon állni.”

Hozzátették: szabálytalan munkavégzést és veszélyes helyzetet nem állapított meg a vasúttársaság. A Dunakeszi állomáson áthaladtatni tervezett vonat vágányútja nem érintette a másik vágányon áthaladtatott nemzetközi vonat vágányútját.

Címkék: MÁV, vonat, Dunakeszi