Nincs minden rendben Mészáros Lőrinc és a veje között?

Nincs minden rendben Mészáros Lőrinc és a veje között?

Homlok Zsolt, a kivitelező Homlok Építő Zrt. vezérigazgatója beszédet mond a Kőszeg-Szombathely vasútvonal teljes felújításáról tartott sajtótájékoztatón, a projekt nyitórendezvényén a Kőszeg vasútállomáson 2021. június 1-jén. (MTI/Varga György)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Mészáros Lőrinc fővállalkozó cége, az R-Kord indoklás nélkül, a teljesítés utolsó fázisában tette ki a Homlok Zsolthoz köthető VASÚTVILL Kft.-t két fontos vasúti beruházásból – tudta meg a Szabad Európa. 

A VASÚTVILL ugyanis rendkívüli közleményben tájékoztatta befektetőit, valamint az egyéb tőkepiaci szereplőket és érdeklődőket, hogy a Püspökladány – Biharkeresztes szűk keresztmetszet kiváltása és villamosítása, valamint a Vác alállomás tervezési és kivitelezési munkáinak teljeskörű kivitelezése tárgyú projektekhez kapcsolódó vállalkozási szerződéseit a fővállalkozó 2023. március 29. napjára indoklás nélkül felmondta, ennek következtében a Társaság jelenleg rendelkezésére álló kapacitásainak 2023. évi terv szerinti kihasználtsága várhatóan jelentősen csökken.” 

Idén év végéig át kellene adni mindkét fejlesztést, különben akár tízmilliárdos uniós forrásvesztéssel is lehet számolni. A portál szerint a közlemény ugyan nem említi, de a kivitelezői szerződéseket felmondó cég a Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő R-Kord Kft., a VASÚTVILL pedig kissé kacifántos módon Homlok Zsolt érdekeltségébe tartozik. Homlok 2017 óta Mészáros veje, felesége 2019 júniusában felügyelőbizottsági tag lett a cégben, immár Homlok-Mészáros Ágnes néven. A VASÚTVILL-ről korábban a 24.hu írta meg, hogy a Rafinanz Promotion nevű cseh vállalkozás a tulajdonosa, amelynek résztulajdonosa maga Homlok Zsolt. Ő maga egyébként régi vasútépítő, dolgozott a Swietelsky-nél is, ez a cég építette egyebek között a felcsúti kisvasutat. 

A Szabad Európa több, egymástól független forrásból úgy tudja, hogy a mostani szerződésbontás mögött személyes ellentét állhat, mert az elmúlt években szinte minden fontosabb vasúti beruházást a Mészáros-féle V-Híd nyert, és Homlok Zsolt cégeinek általában meg kellett elégedniük az alvállalkozó szerepével. Komoly intő jel, hogy Homlok-Mészáros Ágnes VASÚTVILL-es felügyelőbizottsági tagsága január végén megszűnt.