Reagált a Budapest Airport az antalyai járat körüli káoszra

Reagált a Budapest Airport az antalyai járat körüli káoszra

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér madártávlatból (Fotó: Facebook/Budapest Airport)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Vasárnap reggel csaknem 40 órás késéssel indultak nyaralni Budapestról Antalyába a Tailwind légitársaság gépével azok az utasok, akik ezt kivárták. Először az Utazómajom adott hírt arról, hogy egy Magyarországról Törökországba tartó gép péntek délután helyett csak ma reggel szállt fel. A Budapest Airport vasárnap délelőtt részletes közleményben reagált az újabb késésre. 

– A Tailwind Airlines Antalyába induló charter járata hajtómű meghibásodás miatt nem tudott elindulni az eredetileg tervezett időpontban, pénteken 16:40-kor – írják lapunknak eljuttatott közleményükben. Amint a földi kiszolgáló vállalat megkapta a járattal kapcsolatos aktuális információkat a légitársaságtól, azonnal tájékoztatta a terminálon várakozó utasokat a Budapest Airport kollégáinak segítségével. A légitársaság döntése értelmében az utasok péntek este ételutalványt kaptak, és a földi kiszolgáló vállalat odakísérte őket ahhoz a vendéglátó egységhez, ahol ezt az utalványt be tudták váltani. Közben a légitársaság közölte, hogy a gép továbbra is javítás alatt áll, és a járat várhatóan szombaton tud elindulni. Az utasok visszakapták a poggyászukat, mire azonban a légitársaság döntése megszületett arról, hogy az utasoknak szállást biztosít éjszakára, az utasok nagy része már elhagyta a terminálépületet – magyarázzák a történteket.

Mivel úgy tűnt, hogy a járat a hajtómű megjavítását követően a szombati napon el tud indulni, a légitársaságtól kapott információknak megfelelően az utasok szombaton reggel ismét kijöttek a repülőtérre és bejelentkeztek a járatra. A délután folyamán azonban ismét többször eltolták a járat indulását, mert a gépet nem sikerült még megjavítani. A Budapest Airport szerint a földi kiszolgáló vállalat folyamatos jelenlétet biztosított, ás amint megkapták a légitársaságtól az információt és a jóváhagyást az ételutalványra, azonnal értesítette a terminálon várakozó utasokat és kiosztották a vouchereket. (Ezzel kapcsolatban azt állította az Utazómajomnak nyilatkozó egyik utas, hogy olyan étteremben használhatták volna fel a kupont, amely időközben bezárt, a Budapest Airport közleményéből pedig nem derül ki, hogy ez igaz volt-e – a szerk.) A gép végül szombat este sem tudott elindulni – olvasható a közleményben –, ezért a légitársaság szombat éjszaka is szállodában szállásolta el az utasokat.

– A Budapest Airport szintén folyamatos jelenlétet biztosított, többször is vizet osztott az utasoknak, segítve a földi kiszolgálók munkáját. A terminálinformációs kollégák személyesen tájékoztatták az utasokat, hogy a beszállítókaputól kb. 30 méterre található, napokban kialakított segítő zónában is tudnak várakozni, ha erre igényt tartanak. A Budapest Airport elérhetővé tette a baba-mama és családi szobát, valamint felkészült arra, hogy szükség esetén az utasokat az éjszaka folyamán fekhelyekkel ellássa. Erre azonban végül nem került sor, mert az utasokat a légitársaság szállodába vitte – részletezte az általa tett intézkedéseket a repülőtér. 

A járat végül vasárnap reggel helyi idő szerint 07:06-kor indult el Antalyába, az eredeti 155 fő helyett 65 fővel a fedélzeten. A Budapest Airport a légitársaság képviseletétől kapott információk alapján úgy tudja, hogy rendkívül rugalmasan kezelték illetve kezelik az átfoglalásokat, az utazás időtartamának módosítását és az útvisszatérítést is – zárul a közlemény.