„Szolgáltatói magatartást” vár el sofőrjeitől a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), ezt pedig a nyilvánosság előtt tették világossá. Azért érezték ennek szükségét, mert – mint írták – az utóbbi hetekben többször is szembesültek azzal, hogy a járművezető megengedhetetlen hangnemben kommunikált akár az utasokkal, akár a forgalom más résztvevőivel. – Ezt mind a BKK, mind pedig a szolgáltató társaságok határozottan elítélik és szankcionálják – szögezték le.
A cég tájékoztatása szerint a fővárosi közösségi közlekedésben több mint ötezer járművezető dolgozik, és napi mintegy 30 ezer munkaórát teljesítenek. – Alapvető elvárás az utasokkal kapcsolatos udvarias magatartás, amely a járművezetők oktatásának is fontos eleme – tették egyértelművé, hozzáfűzve azt is, hogy ennek a járművezetők döntő többsége eleget is tesz.
Kírúgja az FKF-vezért Karácsony Gergely | Magyar HangA BKK ígéretet tett arra is, hogy minden, a sofőrök munkájával kapcsolatos bejelentést külön kivizsgálnak. Egyúttal ismét felhívták az illetékesek figyelmét: az utasokkal közvetlen kapcsolatban lévő munkatársak, így elsősorban a járművezetők rendszeres oktatásának tematikájában fokozott figyelmet fordítsanak a szolgáltatói magatartás jelentőségére, az utasokkal való kommunikációra, valamint a konfliktushelyzetek kezelésére.
Az utóbbi időszakban az kapott nagy hírt, amikor Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes a Facebook oldalán számolt be arról, hogy nemrég „két esetben is ittas sofőr vezetett buszt Budapesten”.