Amint elindult az európai parlamenti kampány, és elárasztották a városokat a Fidesz óriásplakátjai, felbukkantak a Jobbikból kivált politikusok által tavaly nyáron alapított Mi Hazánk Mozgalom hirdetései is. Az elmúlt egy-két évben a plakátolás kifejezetten kényes téma lett a hazai politikában, elég csak arra gondolni, hogy a Jobbik több százmilliós gigabírságot kapott az Állami Számvevőszék szerint szabálytalan szerződéseik miatt.
Novák Előd, a Mi Hazánk kampányfőnöke a Magyar Hang megkeresésére elmondta, országszerte összesen 150 óriásplakátjuk került ki. Ezeknek a bérleti díja egyenként 20 ezer forint plusz áfa, vagyis egy hónapra összesen 3 millió forint plusz áfa. A politikus elmondta, adományokból volt rá pénzük, mivel pártjuk nem kap állami támogatást, így ilyen adakozásokból tartják el magukat. Felhívta ugyanakkor a figyelmet, hogy kampányuk „jóval szerényebb, mint például Simicska Lajos támogatása idején a Jobbiknak volt”, akkor 4000 óriásplakáton, 800 hirdetőoszlopon és 300 úgynevezett citylighton hirdetett a párt. Novák Előd fontosnak tartotta leszögezni, a Mi Hazánknak nincs és nem is lesz oligarchája.
A Mi Hazánknak egyébként némileg több pénze lett volna plakátolásra, azt tervezték, hogy 300 ilyen felületen hirdetik majd magukat, akár már márciusban. Tárgyaltak is több kisebb céggel, foglaltak is felületeket, ám az utolsó pillanatban ez a terv meghiúsult, mert a „kormányközelivé vált Publimont bekebelezte szinte az összes felületet”, így ezen a cégen múlott, hogy kinek ad lehetőséget és kinek nem. A Mi Hazánknak pedig márciusban nem jutott hely, Novák Előd szerint a kormánypropagandának adtak mindent. Áprilisban is csak jelképes mennyiséget kapott a nemzeti radikális párt, illetve a velük szövetséges MIÉP-nek és FKgP-nek semmit sem biztosítottak, hiába kérték külön is.
Támadta a Jobbikot, meghálálta a Mi hazánk | Magyar Hang
Kisberk Szabolcs lett a Mi Hazánk Mozgalom sajtófőnöke - adta hírül közleményében Novák Előd. Kisberk korábban a Hír Tv Célpont című oknyomozó műsorának volt a vezetője, majd a G-nap után látványos, szánkós performansszal közölték, hogy Simicska Lajos, a televízió tulajdonosának véleményével szemben szerintük „Orbán nem g#ci".
A mostani 150 plakát kihelyezésére végül egy olyan kis reklámügynökséggel szerződtek, amely kapcsolatban áll plakátcégekkel, így a párt lényegében nem is tudja, pontosan kinek a felületein jelentek most meg szlogenjeik. Novák Előd arról számolt be, hogy most egy hónapot látnak előre, hogy májusban mi lesz, egyelőre nem tudta megmondani. A mozgalmuk eleve korai kampánykezdést tervezett; addig szeretnék megmutatni magukat, amíg az emberek nem kezdik el nagyon unni a politikai üzeneteket, illetve amíg még a nagy állami támogatást élvező pártok között hallatszik az ő hangjuk is.