Egy német cég megakadályozná a benzines és dízeles autók uniós betiltását

Egy német cég megakadályozná a benzines és dízeles autók uniós betiltását

Elektromos autó (Fotó: Pixabay)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Egy német vállalat beperli az Európai Uniót, amiért 2035-től minden új autónak CO₂-mentesnek kell lennie. A vállalat elképzelései szerint továbbra is engedélyezni kellene az e-üzemanyaggal működő belső égésű járműveket – derül ki a Welt Am Sonntag cikkéből.

Az alsó-szászországi Lühmann csoport egy európai bíróságon akarja megtámadni annak az uniós rendeletnek egyes részeit, amely szerint 2035-től minden új autónak CO₂-mentesnek kell lennie. „Szépen hangzik, hogy csak emissziómentes autókat engedélyezünk – mondta Lorenz Kiene, a Lühmann Csoport vezetője a Welt Am Sonntagnak. – De az EU tervét ideológia vezérli, nem a tények”. Az e-üzemanyag-kereskedő elképzelései szerint továbbra is engedélyezni kellene azokat a belsőégésű járműveket, amelyek csak klímabarát üzemanyagot tankolnak. Fő kritikája, hogy az EU csak akkor tekinti emissziómentesnek az autókat, ha azok nem bocsátanak ki kipufogógázokat. Ez problémát jelent az e-üzemanyaggyártók számára, mert üzemanyagaik az általános számításban ugyan környezetbarátok, de az utakon szén-dioxidot bocsátanak ki. A cégvezető abszurdnak tartja ezt a logikát. „Nincs értelme a kibocsátást csak a kipufogócsőnél mérni, hanem a jármű teljes életciklusán kellene – mondta.

A teljes egészében zöld villamos energiával előállított e-üzemanyagok valóban ugyanolyan alacsony kibocsátással rendelkezhetnek, mint az elektromos autók – mondta a lapnak Falko Ueckerdt, a Potsdami Klímakutató Intézet munkatársa. A probléma máshol van szerinte, úgy látja, hogy az e-üzemanyagok a közúti közlekedésben azzal fenyegetnek, hogy ártanak az éghajlatvédelemnek. „Mert irreális, és késlelteti a szükséges átalakulást az elektromos autók irányába” – mondta. Ezekre az üzemanyagokra ugyanis máshol is szükség van, például a repülőgépek és a hajók számára, amelyeket aligha lehet elektromos árammal működtetni.

A e-üzemanyagokról nemrégiben a Villanyautók írt. Mint fogalmaztak, a szén- és a hidrogénatomok megfelelő rendben történő kombinálását vegyipari módszerekkel mi is meg tudjuk oldani, és amennyiben ezt megújuló energia felhasználásával tesszük, akkor a végeredményt e-üzemanyagnak hívjuk. A gyártáshoz szükséges szén-dioxid származhat a levegőből, vagy biomasszából is, a hidrogént vízből nyerik ki elektrolízis segítségével. Cikkük szerint az e-üzemanyagok legnagyobb problémáját az jelenti, hogy kevés van belőlük, és drágák, pedig a nehezen dekarbonizálható ágazatokban nagy segítséget jelentenének, éppen ezért felesleges és kontraproduktív ellenezni az ezen a területen történő fejlesztéseket. Az elektromos autók hatalomátvételét már úgysem tudják megaé.kadályozni, a repülés, vagy a hajózás viszont nagy hasznukat venné.