Legalábbis Bria Chesky, a rövidtávú lakáskiadással foglalkozó Airbnb Reutersnek nyilatkozó vezérigazgatója szerint. Sőt, szerinte a járvány utáni utazások éppen úgy fognak megváltozni, hogy az a saját cége számára jelent majd előnyt.
A tavaszi lezárások elején pillanatok alatt 80 százalékot zuhant az Airbnb bevétele, a nyáron azonban újból növekedésnek indultak. Ennek oka, hogy a vírustól tartó, de azért nyaralni vágyó emberek inkább mindenki mástól elkülönülten, magánlakásokban akarnak megszállni, nem pedig tömegeket elszállásoló szállodákban.
Az Airbnb részvényárfolyama kifejezetten nyertesként került ki a 2020-as járványból, az árfolyam 10 százalékkal haladja meg jelenleg a korábbi rekordot. A vezérigazgató szerint a jövőben a kisvárosok, ahol kevesebb az ember, egyre népszerűbbekké válnak, így a turizmus már nem csak néhány nagyvárosra fog koncentrálódni.