Hazaviszik a nagy német autógyárak a nyereséget Magyarországról

Hazaviszik a nagy német autógyárak a nyereséget Magyarországról

Dolgozó a koronavírus ellen védő műanyag lapot vesz ki egy autó csomagtere és utastere közül, miután berakta a pótkereket az Audi Hungaria Motor Kft. győri gyárának járműszerelő részlegében 2020. április 27-én (Fotó: MTI/Krizsán Csaba)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Napvilágot látott a magyarországi Mercedes és Audi-gyár mögött álló társaságok eredménye. Ezekből kiderült, hogy a chiphiány ellenére a vállalatok helyzete konszolidálódott. A cégek az elmúlt évekhez hasonlóan ezúttal is számottevő osztalékfizetésről döntöttek –  írja az mfor.hu.

Az Audi Hungaria adózás előtti eredménye az egy évvel korábbi 500 millió euróról 335 millióra esett vissza. Az elmúlt két évhez hasonlóan az Audi most is komoly osztalékfizetésről döntött. A 2019-es év eredményét a vállalat teljesen hazavitte, akkor 2 milliárd euró kifizetéséről döntöttek. Ezt követően azt gondolhattuk, hogy 2020 után ennél kisebb lesz a repatriált összeg, ám a szabad eredménytartalékkal kiegészített előző üzleti évi adózott eredménye terhére 6 milliárd euró (!) összegű osztalékról döntöttek. Ezek után pedig talán nem okoz meglepetést, hogy most is kisöprik a céget, hiszen a tavalyi év eredményét meghaladó összegű osztalékról döntött a társaság. A beszámoló szerint a szabad eredménytartalék terhére, beleértve a 2021. üzleti év adózott eredményét 1,022 milliárd euró, vagyis nagyjából 400 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntöttek.

A Mercedes-Benz is hasonlóképpen járt el, a teljes nyereséget kifizette a német anyavállalatnak, ugyanakkor a 67 millió eurós, nagyjából 27 milliárd forintos összeg eltörpül a győri Audi 1 milliárd eurós (400 milliárd forintos) osztalékához képest.

Mint az mfor.hu megjegyzi: a nagy magyarországi gyárak esetében a tevékenységben egyfajta konszolidációt látunk, és remélhetőleg az idei évben a beszállítói láncok törései nem okoznak majd újabb gyenge évet. Az ugyanakkor az elmúlt három év alapján bevett gyakorlatnak tekinthető, hogy a nyereséget, sőt az Audi a korábbi években bent maradt eredménytartalék soron található pénzt is hazaviszi.