Mintegy 1,4 milliárd forinttal nőtt tavaly a BKK menetdíj-bevétele

Trolibusz Budapesten (Fotó: Budapesti Közlekedési Központ Facebook oldala)

A Budapest Közlekedési Központ MTI által is idézett szerdai közleménye szerint az eseti jegyekből származó bevételek egymilliárd forinttal nőttek egy év alatt: 2019-ben 18,9 millió vonaljegyet vásároltak, helyszínen váltott jegyekből 1,2 milliót, átszállójegyből majdnem félmilliót, gyűjtőjegyből pedig 2,3 millió 10 darabos tömböt értékesítettek.

A 100E autóbuszra érvényes repülőtéri vonaljegyekből majdnem 2,5 milliót adtak el tavaly, vagyis mintegy 0,8 millióval többet, mint 2018-ban. A repülőtéri vonaljegyből származó bevétel tavaly meghaladta az 1,7 milliárd forintot.

A napijegy típusú termékekből 2019-ben 4,7 milliárd forint bevétel származott, 400 millióval több, mint 2018-ban. Ezen belül a Budapest 24 órás jegy számít a legnépszerűbb terméknek 1,4 millió jeggyel és az 1,8 milliárdos bevétellel. Ezt szorosan követi az 1,1 milliárdos forgalmat generáló háromnapos jegy, több mint 300 ezer eladott darabszámmal.

A hetijegy-értékesítés mértéke érdemben nem változott az előző évihez képest, az ebből származó bevétel megközelítőleg 900 millió forint. Havi és félhavi (15 napos) bérletekből csaknem 4,5 milliót adtak el 2019-ben. Ebből származik az összbevétel fele, mintegy 33,4 milliárd forint. Ezeknek az értékesítése azért is nőtt, mert a helyi bérletre felhasználható cafeteria adózásának kedvezőtlen változása után egyre kevesebb éves bérletet vásárolnak a munkáltatók - jegyezték meg.

Udvarias sofőröket szeretne a BKK | Magyar Hang

A nyilvánosság előtt tették világossá: oda kell figyelniük a járművezetőknek.

A tanulóbérletek eladása érdemben nem változott, 7,2 milliárd forint bevétel származott belőlük. A nyugdíjas bérletek bevétele (az előző évhez képest közel 20 százalékos, demográfiai okokból és a nyugdíjkorhatár változásából adódó csökkenéssel) 1,2 milliárd forint.