Stratégiai partneri megállapodást kötött az RTL és a 4iG

Stratégiai partneri megállapodást kötött az RTL és a 4iG

A 4iG székháza (Fotó: Balogh Roland/Magyar Hang)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Az RTL Magyarország és a 4iG Csoport bejelentette, hogy a két vállalat stratégiai partneri megállapodást kötött egymással. Az együttműködés kiterjed az RTL Magyarország a televíziós csatornáinak, illetve az RTL+ streamingszolgáltatás terjesztésére, valamint műsorgyártási területeken történő együttműködésre – írta meg a cégek közleménye alapján a Media1.

A felek megállapodtak az RTL Magyarország lineáris csatornáinak terjesztéséről, továbbá arról, hogy az RTL továbbra is elérhető marad a szabadon fogható mindigTV szolgáltatásban; 2025 januártól az RTL Magyarország mellett kizárólag a 4iG Csoport értékesítheti, illetve terjesztheti az RTL+ streamingszolgáltatását a hazai távközlési szolgáltatók közül. Emiatt a Vodafone Magyarország és DIGI ügyfelei akár televíziós csomagjuk részeként is elérhetik majd az RTL+ teljes kínálatát, köztük az UEFA Bajnokok Ligája mérkőzéseket; a következő években a 4iG csoport műsorgyártási üzletága támogatja az RTL Magyarországot az UEFA Bajnokok Ligája-mérkőzéseinek közvetítésében.

A vállalatok közleménye szerint 2025. január 1-től a 4iG egyúttal telekommunikációs leányvállalatai exkluzivitással, a magyar piacon egyedüli telekommunikációs szolgáltatóként értékesítheti az RTL Magyarország streamingszolgáltatását, az RTL+-t. Ennek értelmében a 4iG Csoport – így a Vodafone Magyarország és a DIGI – ügyfelei akár előfizetésük részeként, egyetlen televíziós platformról érhetik el és élvezhetik az RTL+ teljes kínálatát, beleértve az UEFA Bajnokok Ligájának 192 magyar kommentárral közvetített mérkőzését, továbbá az RTL-es saját gyártású sorozatok és reality-k legújabb és korábbi évadait, valamint nemzetközi sikerfilmek és sorozatok magyar szinkronos változatát.

A két vállalat megállapodott továbbá az RTL Magyarország 12 csatornás portfóliójának terjesztésére is, köztük a médiavállalat 2023 decemberében indult 4 új, második generációs csatornájára. Ezáltal a 4iG csoport minden ügyfele számára elérhetők lesznek az RTL, RTL KETTŐ, RTL HÁROM, RTL GOLD, RTL OTTHON, Film+, Sorozat+, Cool TV, Muzsika TV, Kölyökklub, Moziklub, Sorozatklub televíziós csatornák a választott előfizetési csomagtól függően. Ennek megfelelően az RTL továbbra is elérhető marad a szabadon fogható mindigTV (Antenna Hungária) szolgáltatásban.

„Ez az együttműködés stratégiai jelentőséggel bír az RTL+ szempontjából, egyúttal fontos állomás az RTL Magyarország transzformációjában is, ahol a partnerségek kulcsfontosságúak a hosszútávú üzleti fenntarthatóság megteremtésében. Nagy öröm számunkra, hogy a megállapodás révén az RTL Magyarország hozzájárulhat a 4iG Csoport értékajánlatának gazdagításához. Két vezető piaci szereplő megállapodása ez, aminek legfőbb nyertesei nézőink lesznek” – mondta a bejelentés kapcsán Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója.

„Fontos mérföldkő a 4iG Csoport életében a most bejelentett megállapodás, hiszen vállalatcsoportunk az egyedüli hazai távközlési szolgáltató, amely jövő év januárjától az RTL Magyarország teljes portfólióját biztosíthatja ügyfeleinek, legyen szó lineáris televízióról, streaming szolgáltatásról vagy szabadon fogható csatornáról. A partnerség nem csupán a nézőkért és előfizetőkért zajló versenyben jelent fontos állomást, hanem támogatja a hazai televíziózási szokások megújulását, valamint a háttérben végzett fejlesztéseinknek köszönhetően magasabb szintre emelhetjük a digitális televíziózást, illetve a streamingszolgáltatásokat Magyarországon” – mondta el Fekete Péter, a 4iG Csoport vezérigazgatója.

A 4iG Csoport a jövőben, már az új ONE márkanév alatt további, az RTL streamingszolgáltatását érintő és a hazai piacon egyedülálló TV előfizetési csomagokkal készül. Ezek részleteiről, és az RTL+ szolgáltatásainak eléréséről a 4iG csoport a ONE márka bemutatkozásával egy időben ad majd részletes tájékoztatást – írták a közleményben.

A kormányközeli 4iG felemlekedéséről itt írtunk. Az RTL-lel pedig legutóbb azért foglalkoztunk, mert július 31-én bejelentette, hogy hírportálját szórakoztató magazinná alakítja.

Címkék: 4iG, RTL