Szeptembertől árat emel a Telekom, de nem az extraprofitadó miatt

Szeptembertől árat emel a Telekom, de nem az extraprofitadó miatt

Esti kivilágításban a 2018-ban átadott és 2019-ben az Év Családbarát Irodája elismerést elnyert Magyar Telekom és T-Systems székház részlete a főváros IX. kerületében Könyves Kálmán körúton. (MTVA/Bizományosi: Róka László)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

A Magyar Telekomot szeptember 1-től számos, elsősorban régebbi tarifa havi és elérési díját megemeli, 2023-tól pedig minden évben automatikus inflációarányos árkorrekciót hajt végre – írja a hwsw.hu. Így most már kimondható, hogy a kedvezőtlen gazdasági folyamatoknak, azon belül is elsősorban a fogyasztói árindex-növekedésnek köszönhetően gyakorlatilag mindenki számára drágulni fog a távközlési szolgáltatások igénybe vétele Magyarországon. 

A portál kiemeli, hogy a Magyar Telekom az előfizetők részére júliusban kiküldött számlalevelében jelezte, hogy számos, elsősorban régebbi díjcsomagot és opciót érintően megemeli előfizetési és igénybe vételi díjait szeptember 1-től.  A szolgáltató korábban soha nem nyúlt hozzá a régebbi konstrukciók díjazásához, így előfordulhatott, hogy az ügyfelek hosszú éveken keresztül változatlan havidíj mellett használhattak egy-egy szolgáltatást, hacsak időközben nem szerződtek át újabb díjcsomagra például egy felajánlott készülékvásárlási kedvezményért cserébe.

A szeptember elsején esedékes díjkorrekciók elsősorban a 2017-től 2020-ig értékesített, már lezárt lakossági mobiltelefon, mobilinternet, vezetékes internet, vezetékes telefon és tévészolgáltatásokat érinti, mértékük pedig többnyire nem éri el a 10 százalékot. 

Mint a portál emlékeztet, a Telekomot megelőzően legutóbb a 4iG tulajdonában lévő Digi Távközlési Kft. korrigált lakossági árain, éppen július 1-jétől. A cég ezt megelőzően hosszú évekig nem nyúlt a tarifák árazásához, a most végrehajtott díjkorrekció mértéke átlagosan 12 százalék volt a Digi esetében.

Szeptember 1. után viszont még egy olyan változásra is számíthatnak az ügyfelek, ami mindenkit érint, ugyanis Lakossági ÁSZF részeként egy új, inflációs árkorrekciót vezet majd be a szolgáltató. Ennek értelmében a mobil hang díjcsomagok havidíja, és mobil internet adatdíjcsomagok havidíjai, a vezetékes internet díjcsomagok havidíjai, a vezetékes telefon díjcsomagok havi előfizetési díjai, a helyhez kötött műsorterjesztési szolgáltatás (TV) havi előfizetési díjai és alapkínálati csomagok havidíjai a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által közzétett éves átlagos fogyasztóiárindex-változás mértékével megegyezően változnak az előző év végi díjakhoz képest. Erre az árváltozásra 2023 elején kerül sor, a 2022-es inflációs adatokat figyelembe véve. 

Az inflációs árkorrekció nem egyedi lépés, ugyanis annak idején a Yettel is beépített egy ilyen árkorrekciót az általános szerződési feltételeibe, illetve a Vodafone szintén ugyanezt teszi augusztus 8-tól.

A Telekom felhívja minden előfizető figyelmét, hogy a változások után 45 nap áll rendelkezésre, hogy felmondják a szolgáltatásukat, vagyis a számla kézhezvételétől függően szeptember 15-ig élhetnek ezzel a szándékukkal.

A Telekom a díjváltozásokkal kapcsolatban a portálnak hangsúlyozta, a korrekciókra nem a szolgáltatóra kirótt, egyébként éves szinten nagyjából 25 milliárd forintos plusz adóterhet jelentő extraprofitadó miatt került sor.