Az összeomlás napja: Lázár János tiltott szót használ

Az összeomlás napja: Lázár János tiltott szót használ

Lázár János, a mezőhegyesi Ménesbirtok koordinálásáért felelős kormánybiztos látogatóban a miniszterelnöknél, akinek Steve Hilton Positive Populism (Pozitív populizmus) című könyvét ajándékozta (Fotó: Lázár János hivatalos Facebook-oldala)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Hétfőn egy Budapest elővárosában leszakadt felsővezeték miatt összeomlott egész Kelet-Magyarországon a vasúti közlekedés. Persze errefelé az összeomlás olyan gyakori, hogy egyáltalán nem biztos, az egészet ráfoghatjuk erre a szegény felsővezetékre, de ez már-már nehezebben eldönthető, mint a tyúk és a tojás kérdése.

Miközben sokadmagammal egy vasúti kocsiban próbálta átvészelni ezt a krízist, Lázár János közlekedési miniszter közösségi oldalán éppen egy lóval vadászta a lájkokat, főnöke pedig ugyanezzel a Főúr nevű állattal kereste az idelátogató török elnök kegyeit. Orbán Viktor magyar miniszterelnök és Recep Tayyip Erdogan mindenesetre kiemelt stratégiai partnerséget kötött egymással, aminek része egy vasútfejlesztési megállapodás is. Csak reménykedhetünk, hogy valamivel jobb biznisz lesz, mint a kiegyezés bicentenáriumára talán elkészülő, a magyar államalapítás kétezredik évfordulójára pedig már biztosan meg is térülő Budapest-Belgrád sínszakasz. 

Az összeomlás napján egyébként Lázár János interjút adott a Blikknek, amiben még a tiltott szót is kimondta: a vasút kapcsán, ha közvetve is, de reformról beszélt. Olyanokat mondott, hogy „szeretnénk, ha a tömegközlekedést minél többen használnák, mert jót tesz a környezetnek”, meg hogy „kétségtelen szándékunk, hogy minél több ember az olcsó tömegközlekedést válassza”. Lázár olyan közlekedésről álmodik, ami olcsó és jó.

Ismerve a hazai vasút helyzetét, ez a kívánalom még a védjegyszerű lázári cinizmussal is nevetséges, de a miniszter még azt is bedobta, hogy terveik szerint március 1-től ingyen utazhatnak majd a fiatalok, a közalkalmazottak és a hátrányos helyzetűek. Ezzel aztán komolytalanná is tette a jó szolgáltatásról alkotott vízióját. Mert ha az ingyenességre vonatkozó ötlete megvalósul, az azt jelenti majd, hogy idővel jegyár fizetése nélkül fog elkésni mindenhonnan a fél ország. Egyre több vonalon, egyre több percet töltve rostokolással – és persze káromkodással. Nagy segítség lesz ez a telekocsis sofőröknek, az autópályadíjakat beszedő cégeknek, a benzin jövedéki adójából hízó magyar államnak, mert hát hiába drágul folyamatosan az autózás, így is kocsiba ülnek majd az emberek, az ugyanis nem is jó, nem is olcsó, ha lassúvá és kiszámíthatatlanná válik a közlekedés. A vasút pedig szinonimája lesz a pusztulásnak, a leszakadásnak, az összeomlásnak – és már nem csak azokra a napokra, amikor leszakad Rákosnál egy felsővezeték.  

 

Iratkozzon fel reggeli hírlevelünkre, melyben az elmúlt 24 óra és az előttünk álló nap legfontosabb híreit gyűjtjük csokorba, ráadásképp elolvashatja napindító közéleti jegyzetünket, a koffeint. Pár perc az egész, és tájékozottan, felvértezve kezdheti napját!