Bizonyíték a hármas metró létezésére

Bizonyíték a hármas metró létezésére

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) 3-as metró vonalának Dózsa György úti állomása felújítás után. (Fotó: MTVA / Jászai Csaba)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Bizonyítékot találtak a hármas metró létezésére – viccelődött néhány napja a Magyar Kétfarkú Kutya Párt (MKKP). Arról a hármas metróról van szó, melynek építési munkálatai 1970-ben kezdődtek, hat évvel később pedig át is adták az első szakaszt a Deák Ferenc tér és a Nagyvárad tér között. Most pontosan ugyanennyi idő kellett ahhoz, hogy a teljes vonalat felújítsák. Legalábbis bízhatunk benne, hogy a projekt már tényleg nem csúszik tovább. Bizonytalanságunk növelheti, hogy hiába adták át legutóbb is a Deák téren vagy a Ferenciek terén az állomásokat. Esténként, illetve hétvégente továbbra is pótlóbusz közlekedik. Megtanulni sincs már kedvünk, mikor meddig mehetünk el, hiszen ki tudja, jövő héten is úgy lesz-e.

Tény persze, hogy egy ilyen hosszú metróvonal felújítása még a legfejlettebb országokban sem öt perc. Kellemetlenségekkel járna északabbra és nyugatabbra egyaránt. A hármas metró felújításának csúszása, kaotikussága viszont a nálunk megszokotthoz képest is szerencsétlen történet. Még akkor is, ha átadáskor Karácsony Gergely és Navracsics Tibor igyekeznek különösen lelkesek lenni. Olyasmikre koncentrálva, minthogy a lánchídi buszokról már három-négy perccel gyorsabban felszállhatunk a hármas metróra. Dicséretes, de azért nem teszi semmissé a teljes projekt befejezésének bosszantó akadozását.

Ha pedig ez nem lenne elég, a Népszava most úgy értesült a BKV-tól, hogy a felújított orosz metrószerelvények negyede, 37-ből 9 nem is üzemképes. De azért nyugtatnak, hogy mire véget ér a felújítás, kellő számú kocsi forgalomba tud majd állni. A Népszava által megszólaltatott szakértő szerint ez nem lesz egyszerű történet. Főleg, hogy a szankciók miatt nemigen tudnak orosz alkatrészeket vásárolni, továbbá a karbantartások is hetekig húzódhatnak. Két szerelvény pedig a tavaly januári kőbányai baleset óta használhatatlan.

Meglehet, korai még örülnünk, hogy idén nyáron végre normalizálódhat a helyzet a főváros tömegközlekedésében. Ráadásul egy ideje szó van már a kisföldalatti korszerűsítéséről, felújításáról is. Jó eséllyel hamarosan készülhetünk újabb pótlóbuszok üzembe állására. (Az igazi mégis csak a metrópótló buszt pótló busz volt a hármas metróvonal egyes szakaszain.) A nyári, iskolamentes időszakra ráadásul előszeretettel időzítenek bizonyos felújításokat.

De valamire majd csak felülhetünk júliusban is.