Megtalálták az Indonéziában lezuhant gép roncsait

Hullazsákot visznek a mentõalakulat tagjai egy jakartai kikötõben 2021. január 9-én, miután röviddel a felszállás után a légi irányítók elvesztették a kapcsolatot a Sriwijaya Air indonéz légitársaság egyik belföldi járaton közlekedõ Boeing737-500 típusú gépével, és az feltehetõleg a tengerbe zuhant. A fedélzeten 56 utas és hatfõnyi személyzet tartózkodott (Fotó: MTI/EPA/Mast Irham)

A búvárok vasárnap rábukkantak az előző nap lezuhant indonéz utasszállító repülőgép roncsaira a Jáva-tengerben – közölték a helyi hatóságok. A repülőgépen 62-en tartózkodtak.

Az indonéziai fegyveres erők parancsnoka, Hadi Tjahjanto azt mondta, hogy a helyszínen a búvárok a repülőgép egyes darabjait, mentőmellényeket találtak, illetve a roncson felfedezték a gép regisztrációs számát. – A területen jók a látási viszonyok, ami segített a gép azonosításában – tette hozzá a nyilatkozó. A hadsereg hadihajókat és helikoptereket vezényelt a térségbe.

A Sriwijawa légitársaság járata Jakartából a borneói Pontianakba indult. A járat indulását korábban 30 perccel késleltették a térségbeli rossz időjárási körülmények miatt. A gép a startot követően nem sokkal tűnt el az irányítók radarjáról. A járatokat követő Flightradar24 nevű svéd internetes portál szerint a gép az indulás után négy perccel hirtelen vesztett sebességéből és repülési magasságából.

Az indonéz haditengerészet bemérte az eltűnt utasszálító helyzetét
Balogh Roland

Az indonéz haditengerészet bemérte az eltűnt utasszálító helyzetét

A géppel már a tenger felett szakadt meg a kapcsolat. Hatvanketten voltak a fedélzeten, köztük 10 gyerek.

Két éven belül ez volt a második légi szerencsétlenség Indonéziában. Az országban 2018 októberében 189 ember halt meg, amikor nem sokkal a felszállás után a tengerbe zuhant a Lion Air indonéz légitársaság Jakartából Bangka-szigetre tartó Boeing 737 MAX 8 típusú utasszállító gépe.

Az amerikai igazságügyi minisztérium csütörtökön közölte, hogy a Boeing beleegyezett abba, hogy több mint 2,5 milliárd dollárt fizet a géptípussal kapcsolatban felmerült bűnügyi vádak rendezése érdekében, miután 2019-ben egy másik, hasonló típusú utasszállító is lezuhant Etiópiában.

A két balesetben 346 ember halt meg. Mindkét eset nem sokkal a felszállás után történt, a vizsgálatok kiderítették, hogy a MAX új fejlesztésű átesésvédelmi rendszere műszaki hiba és tervezési hiányosságok miatt úgy érzékelte, a repülőgép átesett, ezért lefelé nyomta a gép orrát. Ebből a helyzetből a pilóták már nem tudták kihozni a gépet, és lezuhantak

Későbbi vizsgálatok azt is kiderítették, hogy a Boeing elhallgatta ezen rendszer létét a hatóság és a pilóták elől, a hanyag tervezés, és a nem megfelelő engedélyeztetés miatt.

Sriwijaya Air járata nem MAX modell volt, hanem egy régebbi Boeing 737-500-as típus.

(MTI)