Kern András: Nagyon bánt, hogy azt írták, loptam

Kern András: Nagyon bánt, hogy azt írták, loptam

Kern András Veszprémben (Fotó: Magyar Hang/Lakner Dávid)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Az idei Magyar Mozgókép Fesztivált (újabb nevén MOZ.GO-t) Fazakas Péter és Lajos Tamás filmje, a Ma este gyilkolunk nyitotta. A június 12-ei, premier előtti gálavetítést megelőzően volt alkalmunk röviden interjúzni Kern András főszereplővel, illetve Fazakas Péter rendezővel. A Koltai Róbertet, Bodrogi Gyulát, Pogány Juditot és Jordán Tamást is felvonultató krimi-vígjátékról írtunk továbbá a fesztiválról szóló cikkünkben, és hosszabb kritikával jelentkezünk majd a bemutató alkalmával, idén ősszel.

Kern András: Korábban nem kerestek, most igen

– Az elmúlt években nem nagyon szerepelt filmekben. Az utolsó jelentősebb munka a Gondolj rám volt, amit ön is rendezett. Néhány éve azt mondta nekünk, most fimen egyelőre nem gondolkozik. Miért épp a Ma este gyilkolunk miatt állt újra kamerák elé?
– Akkor nem volt épp új film tervben. Ezt a mostanit nem én csináltam. Valaki megírta, más megrendezte, felvette, és én mint főszereplő, részt vettem benne. Krimi-vígjáték lett, remélhetőleg nagy sármmal, kedvességgel. Öregek otthonában játszódó történet, ami abból a szempontból érdekes: rengeteg korombeli, ismert színész szerepel benne. Olyanok, akiket szeretnek az emberek. Magam is egy színészt játszom benne, aki bekeveredik ebbe az otthonba, majd ott történik egy bűncselekmény. A karakterem pályája csúcsán egy tévésorozatban dolgozott, amolyan nyomozót játszott. Az otthonbeli bűntényt látva pedig maga kezd nyomozásba. Annyit tette filmen, hát biztos ráragadt annyi, gondolja.

– Annak van valami oka, hogy az elmúlt tíz évben kevesebb filmben játszott?
– Nem hívtak. Az nem úgy van, hogy majd mi, színészek fogjuk ezt eldönteni. Én legalábbis ebben az esetben nem döntöttem. Semmi különös oka nincs. Éppen nem volt olyan szerep, meg nem akadt olyan rendező, aki rám gondolt volna.

– Az elmúlt hetekben többen is megírták, hogy a film plakátja erősen megidézi a Tőrbe ejtve című filmét. Előképül szolgált?
– Én erről életemben három nappal ezelőtt hallottam. Felhívtam a rendezőnket, Fazakas Pétert, és megkérdeztem: olvasta az újságban, hogy én elloptam Daniel Craig történetét? Valaki ezt írta egy gépen. Én nem értek ehhez, nem tudok kompjúterezni.

– Egyáltalán nem?
– Egyáltalán nem. Feleségem hívott, menjek oda. Az volt odaírva: Kern András lop! Na, mondom, most már nemcsak rossz helyen parkolok, hanem lopok is, nem egy nagy öröm. De hát ennek a filmnek a főszereplője vagyok. Nem rendezője, írója, pénzadója vagy miniszterelnöke. Szóval nyilván nem lophattam. Valaki azt mondta, a plakát valóban olyan, mintegy tisztelgésképpen. Daniel Craiget mint színészt ismerem.

– Személyesen?
– Dehogy. Mint néző, láttam rengeteg szerepben. Többek közt 007-es ügynökként. Az egészből egy hangot nem értek különben.

– Az bántja egyébként, amit az előbb mondott? Hogy sokan a parkolós sztoriját emlegetik.
– Nem foglalkozom vele. Ez bánt, hogy azt írták, Kern András lop. De hát nem igaz! A másik azért nem bánt, mert tényleg rossz helyen parkoltam. Ebben igazuk van. El is hangzott vagy negyvenöt helyen. Hát ez ilyen, ez érdekli az embereket.

– Mennyire volt kalandos a forgatás? Először Csányi Sándor rendezte volna, majd később a forgatókönyvíró neve is lekerült róla.
– Hát maga mindent tud. Ilyen kalandok valóban megestek. Egyébként nem volt olyan nagyon kalandos. Szépen és normálisan leforgattuk. Azt meg, hogy milyen a film, én még nem tudom. [Kern Andrással a veszprémi vetítés előtt beszélgettük.] Most fogom megnézni, ha kibírom ezt a hideget, ami itt ránk tört Veszprémben.

– A közeljövőben láthatjuk még filmekben? Vagy elsősorban színházban?
– Színházban most rengeteget dolgozom. Tíz darabban is játszom. Van egy zenei koncertünk szintén, azzal járjuk az országot. Rettentő sokat vagyok élő kapcsolatban a közönséggel. Ősszel elkezdünk próbálni egy Spiró-darabot a Pesti Színházban. Filmről nem tudok.

Fazakas Péter: Aki ezt a filmet írta, Monori Abigélként ismeri magát

– Októberben lesz a Ma este gyilkolunk díszbemutatója, de a veszprémi Mozgókép Fesztiválon már most láthatja a közönség.
– Valóban az a terv, hogy október végén kerül majd mozikba. Ez most afféle előpremier, gálabemutató. Nagy megtiszteltetés, hogy itt lehetünk a Moz.Go fesztiválon. Ez egy ideális fesztiválhelyszín. Számtalan lehetőség van itt Veszprémben nemcsak filmet nézni, de jól éreznie is magát az embernek.

– Kern András azt mondta lapunknak, még nem is látta a Tőrbe ejtvét, amire sok tekintetben hajaz a plakát. Valóban a Rian Johnson-film előtt tisztelegtek vele?
– A mi sztorink öt évvel ezelőtt megszületett, még a Tőrbe ejtve bemutatója előtt. Ugyanakkor fantasztikus film, én nagyon szeretem. Izgalmas vállalkozás volt, a készítői sem tudták, hogy ennyire el fogja találni a közönséget. Szerencsére kinyitott egy olyan kaput, amin büszkén és magabiztosan tud a mi stábunk is bevonulni. Mert ez az újszerű köntösbe öltöztetett krimi-vígjáték azóta egy új műfajjá nőtte ki magát. Nagyon örülünk, ha a plakátról is eszébe jut az embereknek a Tőrbe ejtve, esetleg a Sherlock-filmek. A műfaj előtti tisztelgésről van szó tehát, nem gondoljuk ettől még egy az egyben koppintásnak.

– A járványidőszak valamiben beleszólt a forgatásba?
– Szerencsére már nem.

– A film számos változást megért. Először Csányi Sándor rendezte volna, aztán jött ön, illetve Köbli Norbert forgatókönyvíró neve is lekerült a stáblistáról. Miért történtek ezek?
– Csányi Sándor fejlesztette sokáig a filmet, ő is kérte fel azt a szereplőgárdát, amelyikkel együtt dolgoztunk. Fantasztikus volt a közös munka. A forgatás előtt viszont úgy döntött ő és a produkció közösen, hogy nem együtt szeretnék folytatni. Békében elváltak tehát. Azóta is beszéltem többször Sanyival, nagyon jóban vagyunk, abszolút béke és barátság van. Ő is drukkol a filmnek. A forgatókönyvet Monori Abigél jegyzi, nem tudok mást mondani, nincs is felhatalmazásom rá.

– Na de Monori Abigél A játszma nevű filmjük egyik karakterének neve.
– Ő is ezt a nevet viseli, ez így igaz. Az az ember, aki ezt a filmet írta, Monori Abigélként ismeri magát. Nem is tudok mást mondani. Nekem Köbli Norberttel semmilyen konfliktusom nincs, nagyon jóban vagyunk, a napokban is beszéltünk.

– A történet mennyit változott az elmúlt öt évben?
– Nem olvastam az eredeti könyvet. Tévéfilmként indult, abból fejlődött tovább Csányi Sándor és Bodzsár Márk kezei között egy új forgatókönyvvé. Annyit tudok róla, hogy az egy eléggé másmilyen típusú film lett volna. Nagyon izgalmas, amennyit hallottam róla.

– Miben lett volna más?
– Azt mondanám, sokkal akciódúsabb. De tényleg nem olvastam. Talán a költségvetés sem lett volna rá elegendő, amennyire meg tudom ítélni. Én egy másik forgatókönyvet kaptam kézhez, nekem abból kellett dolgoznom.

– Ön mit szeretett volna kidomborítani a projektben?
– Nem hiszem, hogy nagyon sokat kellett hozzátennem. Bizonyos dolgokat talán igen. Fontos volt számomra, hogy egyes poénok jobban kijöjjenek. A karakterek finomra hangolása is hangsúlyos volt számomra, ebben talán jobban beleszóltam rendezőként. A setup és a payoff fontos volt: ha valami megtörténik később, az előzőleg jobban alá legyen húzva. Meg legyen erősítve ezeknek a vizuális összekapcsolása. Ami a rendező feladata.

– Most dolgozik másik filmen?
– Egy színházi adaptáción, a Ványa bácsi újabb változatán. A történetet áthelyezzük a közelmúlt Magyarországára. Izgalmas adaptációnak ígérkezik.