Fizetett hirdetésben kampányol a fideszes jelölt mellett a megyei lap

Fizetett hirdetésben kampányol a fideszes jelölt mellett a megyei lap

Fejér Megyei Hírlap és a székesfehérvári Országalma. Forrás: a megyei lap közösségi oldala.

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Úgy tűnik, a kormánypárt minden lehetséges erőforrást mozgósít az április 3-i országgyűlési választásokra a siker érdekében.

Azt már szinte megszoktuk, hogy a kormány az adófizetők pénzéből „kormány információ” név alatt Orbán Viktor arcképével ellátott plakátokon kampányol a Fidesz és Orbán kormányfő mellett, és az sem váltott ki különösebb felháborodást, hogy az úgynevezett „Megafon Központ” milliárdokat költ el a Fidesz politikusai által egyébként gyakran bírált közösségi oldalakon. (A Telex nemrég első fokon pert nyert ellenük, a bíróság szerint a lap megalapozottan jutott arra a következtetésre, hogy a Megafon közpénzből működik.)

Talán az sem számít újdonságnak, hogy a korábban Mészáros Lőrinc és más NER-potentátok által felvásárolt, majd a fideszes médiatrösztnek, a KESMÁ-nak ingyenesen felajánlott megyei lapok, melyek korábban egy-egy megyei szellemi műhelynek számítottak, mára a kormánypártok nagyrészt Budapestről szerkesztett szócsöveivé silányultak. Az azonban újdonságnak számít, hogy ezen lapok nemcsak a cikkeikben és szerkesztésükben kedveznek a Fidesznek, de konkrétan, anyagilag részt is vállalnak egy-egy fideszes politikus kampányában.

Így tesz például a Fejér Megyei Hírlap is, amely a célzott és fizetett hirdetésben, a Fejér megyei 3-as választókerület kormánypárti képviselőjelöltje, Tessely Zoltán arcképével tudatja bicskei és környékbeli olvasóival a Facebookon, miszerint „A választás tétje a megye eredményeinek megőrzése”.

Ez amellett, hogy többleterőforrást ad a fideszes képviselőjelölt kampányának, azért is előnyös a kormánypártoknak, mert a Fejér Megyei Hírlap (annak online kiadása, a a feol.hu) költése nem számít bele a viszonylag szűkös, jelöltenként és választókerületenként elkölthető maximumba. Az ellenzék ha volna elegendő forrása sem tudná túlszárnyalni a megszabott limitet, hiszen nekik nincsen ilyen kiskapuzási lehetőségük.

A hirdetést a Fejér Megyei Hírlap és a feol.hu kiadója a korábban Mészáros Lőrinc tulajdonában álló Mediaworks finanszírozta. A Facebook hirdetési adatbázisa szerint a reklámot március 18-án, cikkünk megjelenése előtt két nappal indították, eddig már 60-70 ezer embernek jelent meg és 100-125 ezer forint között költöttek csupán erre az egy hirdetésre, 48 óra alatt. A megyei lap további hirdetési között megtalálhatóak a Márki-Zay Pétert és az ellenzék megyei képviselőjelöltjeit lejárató hirdetések, de a Fejér Megyei Hírlap költött annak a cikkének a reklámozására is 15-20 ezer forint között, melynek címe szerint „Őrülten szexi: cseppnyi fürdőruhában csobbant az óceánban Vasvári Vivien”.