Kósa Lajos és a kóla

Kósa Lajos és a kóla

Kósa Lajos, a Fidesz frakcióvezetője érkezik a Fidesz-KDNP frakciószövetség háromnapos kihelyezett ülésére a velencei Velence Resort & Spa szállodához 2017. szeptember 13-án (Fotó: MTI Fotó: Máthé Zoltán)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Lelki szemeim előtt megjelenik egy klassz kis animáció, amiben a Kóla szó középen kettéválik, szétcsúszik, feltűnik a többi betű, és Kósa Lajos nevét kapjuk. Nemrég Kósa Lajos kijelentette a debreceni Farmer-Expó megnyitóján, hogy „ma a söripar és az üdítőital-gyártás az egyik legnagyobb vízfogyasztású és szén-dioxid-kibocsátású ágazat”. Megjegyzem: vagy szénsavas ital gyártását kellett volna mondania, vagy azt, hogy ezek tulajdonképpen két iparág.

A kóla CO2 tartalma az interneten elérhető források szerint 4-6g/liter. Megnéztem egy palack narancs ízesítésű üdítőital CO2 tartalmát, ami „min. 3g/liter” (forrás: Lidl Siti narancs üdítőital címkéje) Ha Kósa Lajos ráül a motorjára, jobban mondva a motorkerékpárra, amit az édesanyja cége lízingel, akkor egy olyan járgány nyergébe pattan, ami 137g/km CO2 kibocsátást produkál, ami 5g/literrel számolva 27 és fél liter kólának felel meg.

Ha az édesanyja által lízingelt egyik autóba ül, ami igaz ugyan, hogy hybrid (BMW 530e i) típusú autó, de a gyári adatok szerint 34-46g/km CO2-t pöfög ki. Amennyiben Kósa Lajos motorral jön Budapestre a Parlamentbe mint országgyűlési képviselő, akkor a 231 km hosszúságú utat számolva oda-vissza, 432km x 27,5 l kóla, összesen 11 880 liter kólányi CO2-t ereget a levegőbe.

Szerintem nyugodtan otthon is maradhatna, ha ilyeneket mond, és akkor a fizikai és a szellemi környezetet is kisebb mértékben szennyezné.