Átlátszó: Sokszorosára nőttek a felügyelőbizottsági díjazások a Lázár alá tartozó állami cégeknél

Átlátszó: Sokszorosára nőttek a felügyelőbizottsági díjazások a Lázár alá tartozó állami cégeknél

Lázár János építési és közlekedési miniszter bejelentette, hogy megszületett a bérmegállapodás a tárca és a szakszervezetek többsége között. (Képernyőfelvétel: Lázár János Facebook-oldala)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Míg 2022-ben 200-500 ezer forint volt egy bizottsági elnök díjazása, azok 2024-re akár 1,334 millió forintra is nőhettek. Ez 2,7–6,6-szoros növekedést jelent. Ezek szerint egyes esetekben közel hétszeres fizetésemelést kaptak az állami cégek felügyelőbizottsági tagjai Lázár János 2022 óta tartó minisztersége alatt – számolt utána az Átlátszó.

A lap szerint a felügyelőbizottságokban a sokszorosára nőttek a díjazások, amióta Lázár János felügyeli miniszterként a vasúti személyszállításért felelős MÁV Start Zrt.-t, a MÁV Zrt.-t, a buszos utazást szervező Volán Zrt.-t, a MÁV-HÉV Zrt.-t és a Magyar Közút Zrt.-t. Az oknyomozó lap szerint a sokszoros béremelkedés a dolgozókat nem érintette. A vasúttársaság honlapja szerint 2022-ben „a bérminimumok emelése és a bértorlódások kezelése eredményeként közel 43 ezer munkavállalónk részesül a 10 százalék alanyi jogú béremelést meghaladó mértékű bérfejlesztésben”. 2023-ban pedig „a MÁV-VOLÁN-csoport mintegy 51 ezer dolgozója több mint 10 %-os béremelésben részesül”. Az építési és közlekedési miniszter 2024-re 17 százalékos dolgozói béremelést jelentett be, de ez is eltörpül a vezetői kiadások növelése mellett.

A portál kitér Magyar Péter személyére is, mivel a NER-nek hátat fordító politikus az Opten adatai szerint 2022. augusztus elsejétől 2024. február 10-ig volt a Magyar Közút Zrt. felügyelőbizottsági tagja. Ezért megkérdezték a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztériumot, hogy mi alapján határozzák meg a juttatásokat, miért változtatták meg a díjazásokat, és azoktól várnak-e bármilyen eredményt. Felidézték a minisztériumnak azt is, hogy 2022-től a Magyar Közút Zrt. FEB tagja volt Magyar Péter, aki Budai Gyula fideszes képviselő szerint nem dolgozott meg a pénzért (legalábbis erről kommentelt a megafonos Deák Dániel posztja alá). – Mi erről a véleményük, lehetséges-e, hogy állami vállalatnál úgy adjanak juttatást, hogy azért nem kell végezni érdemi munkát? – kérdezték, de nem kaptak választ.