Az 1-es metró meghoszabbítása és 20-30 ezer parkolóhely is része a „Mini-Dubaj” beruházásnak

Az 1-es metró meghoszabbítása és 20-30 ezer parkolóhely is része a „Mini-Dubaj” beruházásnak

Így néz ki most a tervezett „mini-Dubaj” szomszédsága (Fotó: Magyar Hang/Tompos Ádám)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Az 1-es metró meghosszabbítása és a reptéri gyorsvasút is része a rákosrendezői „mini-Dubaj” beruházásnak – ez derült ki Lázár János szavaiból.

Ahogyan arról beszámoltunk az építési és közlekedési miniszter elmondása szerint a rákosrendezői rozsdaövezetbe tervezett, külföldi befektető bevonásával készülő, „Mini-Dubajnak” is nevezett beruházás kapcsán a terület teljes tömegközlekedési hálózatát rekonstruálni kell. Az 1-es metró meghosszabbítása az a tömegközlekedési fejlesztés, ami biztosan része a beruházáshoz kapcsolódó terveknek – szögezte le a Magyar Hang kérdésére a miniszter, ám más konkrét tömegközlekedési fejlesztésekről, mint például a zuglói és az angyalföldi villamosvonalak összekötéséről még nem tudott biztosat mondani. Azt azért hozzátette, hogy „minden más fejlesztés előtt nyitottan állnak”, a beruházó például szeretné, ha a reptéri gyorsvasút fejlesztése is megvalósulna, és annak Rákosrendezőnél is lenne megállóhelye. A miniszter arról is beszélt, hogy 20-30 ezer parkolóhelyet kell létesíteni a beruházáshoz kapcsolódóan, ám azt kérdésünkre egyelőre nem tudta pontosan megmondani, hogy milyen formában és hol tudnak ennyi gépjármű befogadására alkalmas területet kialakítani.

Lapunk korábban bejárta a helyszínt, ahol jelenleg is élnek emberek, hajléktalanok. Lázár János ennek kapcsán azt hangsúlyozta, hogy rendezni kell a kérdést, hogy a területen élő jogcím nélküli lakók hová kerülnek, és „meg fogják próbálni megoldani” az ott élő hajléktalanok sorsát is.