Gyalogos-kerékpáros hidakat létesítene a Dunán Vitézy Dávid

Gyalogos-kerékpáros hidakat létesítene a Dunán Vitézy Dávid

Új gyalogos-kerékpáros híd a Visztulán Varsóban (Fotó: Vitézy Dávid Facbook-oldala)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Négy helyen is lehetne gyalogos-biciklis hidat létesíteni a Dunán – erről írt Facebook-bejegyzésében Vitézy Dávid. A főpolgármesteri posztért az LMP támogatásával induló közlekedéspolitikus ezt annak kapcsán vetette fel, hogy pénteken a lengyel fővárosban nyílt meg egy új gyalogos-kerékpáros híd a Visztulán. A 452 méter hosszú híd teljesen új kapcsolatokat nyit meg a Varsó városrészei között.

Vitézy ezzel összefüggésben megjegyzi: Budapesten is sok terv született már új gyaloghidakra. Egy új gyaloghíd a Dunán alapos tervezést igényel, de legalább négy helyen el kell ezt a munkát kezdeni:

• A Hajógyári-sziget megközelítésére északi irányból a volt Gázgyár felől
• Soroksár és Csepel, Királyerdő között a Ráckevei-Duna fölött a Molnár-szigetnél
• A Margitsziget megközelítésére, a Margit hídi járdák tehermentesítésére Óbuda és a Vizafogó/Újlipótváros felől

– Ezeken a helyszíneken érdemes ezt a kérdést napirendre venni és a szükséges mérnöki tervezőmunkát elkezdeni. Mindezek szerepelni fognak a főpolgármesteri programomban – véli Vitézy. A főpolgármesterségért a jelenlegi városvezetővel, a párbeszédes Karácsony Gergellyel és a kormánypártok jelöltjével, Szentkirályi Alexandra korábbi kormányszóvivővel ringbe szálló Vitézy szerint „a külső kerületi Duna-partok és a folyó szigetei ma is vonzó közparkokat, sportpályákat, szabadidős helyszíneket rejtenek, de ma sokszor csak nagy kerülővel közelíthetők meg, így sokak számára nem elérhetőek, akkor se, ha légvonalban közel élnek hozzá”.

Mint írja: „A Duna közelsége a külső kerületekben is hatalmas érték: a Hajógyári-sziget, a Népsziget vagy a Ráckevei-Duna természeti értékei és szabadidős helyszínei, a vízparti sétányok, galériaerdők és sportpályák a feltöltődés és kikapcsolódás lehetőségét kínálják a budapestieknek – ha sikerül odajutniuk. Ezek a parkok ugyanis ma nehezen megközelíthetők, nemigen kapcsolódnak a környező városrészekhez vagy éppen a folyó túlpartjához. Emiatt értékeiket kevesen ismerik, miközben a belvárosi parkok és közterek – vagy éppen a közismert Római-part – gyakran zsúfoltak.”

A főpolgármester-jelölt szerint „ezen többek között épp azzal tudunk segíteni, hogy a Duna-menti területeket részben már ma is átszövő gyalogutakat, sétányokat, kerékpárutakat hálózatba szervezzük, szabadon átjárható és besétálható útvonalakat hozunk létre”. Úgy véli, e munka fontos része a kritikus hiányok, például a gyalogos-kerékpáros hidak pótlása.

– Több ilyen kisebb átkelő is hiányzik a városból, amelyek megépítésével eddig elszigetelt zöldterületek válnak hozzáférhetővé. Ezek olyan egyszerű, viszonylag kis költségű mérnöki alkotások, amelyek a természeti környezetbe csekély beavatkozást jelentenek, és néhány éven belül kivitelezhetők. Ez sem műszaki, sem egyéb szempontból nem jelent kihívást; más európai, sőt hazai városok sorra építenek ilyen hidakat – ahogy ezt ma Varsó példáján is látjuk – írta Facebook-bejegyzésében a korábban Orbán Viktor alatt közlekedési államtitkárként is tevékenykedő politikus.