Átlagban legfeljebb 3-10, egyes helyeken azonban akár 50 százalékos forgalomnövekedést is mértek az ingyenes parkolás bevezetése óta - derül ki az Index kutatásából.
Vitákat váltott ki az ingyenes parkolás bevezetése Budapesten, a leginkább érintett fővárosi kerületek a forgalomnövekedéssel érveltek a lépés ellen, és azzal, hogy a helyi lakosok parkolóhelyeit veszik el az ingázók. Mások szerint ezt a kijárási korlátozás miatti forgalomcsökkenés kompenzálja - írta az Index.
A portál átnézte a statisztikákat, amelyből háromféle is rendelkezésre áll. Az útvonalkereső applikáció, a Waze valós idejű adatai alapján már első nap növekedett a budapesti összforgalom hogy a budapesti összforgalom növekedett. Az azóta elérhető adatok szerint ez a növekmény 10-15 százalék körül állt a következő napokban, kedden és szerdán is.
Az Index arról is írt, hogy a Budapest Közútnak a hidak forgalmát mérő adatai tíz százalékos forgalomnövekedést jeleztek az ingyenes parkolás bevezetésének napján az előző hétfőhöz képest; igaz, egy átlagos járvány előtti hétfőnél csak 3 százalékkal mértek nagyobb forgalmat.
Mivel az Indexnek ennek ellenére sok olvasó jelzett megnövekedett forgalmat a lakóhelyén, a hírportál lokális adatokat is vizsgált.
Ebben a TomTom autós navigációs eszközöket forgalmazó cég volt segítségükre, ahol a cég eszközeit használó több ezer autós GPS-adatai segítségével utcára lebontott szűrést tudtak prezentálni. Az átlagforgalom növekedése az elmúlt egy hétben az ő adataik szerint sem több a Budapest Közút vagy a Waze által mérteknél, ám hétfőn a főváros leginkább igénybe vett parkolási zónáiban, a II. kerület Víziváros, az V. kerületi Lipótváros, valamint a XIII. kerületi Újlipótváros utcáinak többségében 50 százalékot is meghaladta a forgalomnövekedés az előző heti hétfőhöz képest, amit térképen is szemléltettek.