Különös kutatás: Orbán Viktor és Magyar Péter vajon agresszív?

Különös kutatás: Orbán Viktor és Magyar Péter vajon agresszív?

Orbán Viktor esetleg öntelt? Vagy őszinte? (Fotó: AFP via Europress/Artur Widak)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

A Társadalomkutató Kft. több HVG-olvasónál is érdeklődött arról, mit gondol az egyes pártokról, kit támogatna, ha ma lennének az országgyűlési választások, illetve, hogy Dobrev Klára, Toroczkai László, Magyar Péter vagy Orbán Viktor, azaz a Medián felmérése szerint a négy legtöbb „biztos” szavazóval rendelkező párt elnöke közül kit tart a legalkalmasabbnak a miniszterelnöki pozícióra – írta meg a lapA közvélemény-kutató cég arra is kíváncsi volt, igaz-e Magyar Péterre vagy Orbán Viktorra, hogy agresszív, öntelt, tisztességtelen, őszinte, megbízható.

Arról, hogy a Társadalomkutató milyen felméréseket végez, már nem sokat tudni – írja a HVG –, a cég honlapja ugyanis lecsupaszodott, és egy adatvédelmi tájékoztatón kívül maximum annyit lehet megtudni, hogy „a Társadalomkutató Kft. alapos szakmai felkészültséggel, technikai háttérrel és tapasztalt munkatársak segítségével a piac- és véleménykutatás területén mind a kvantitatív, mind pedig a kvalitatív módszerek alkalmazásában a hazai piac meghatározó szereplője”. A HVG korábban írt a cég felméréseiről, amelyek címe sokat sejtető: Nagyobb vereséget szenvedne el a baloldal ma, mint egy éve, Az Erasmus-program felfüggesztése Brüsszel öngólja, és így tovább. Nem kizárt ugyanakkor, hogy a cég megegyezik a Magyar Társadalomkutató Kft.-vel, amely két újabb kutatási eredményt is rögzít: az egyik szerint Magyar Péter dulakodását igaznak tartja, míg az EP-képviselővé válását helyteleníti a magyarok többsége, míg a másik azt rögzíti, hogy a magyarok többsége egyetért Orbán Viktor békemissziójával.   

A lap szerint annyit lehet tudni, hogy a Társadalomkutató korábban többször is végzett adatfelvételi feladatokat a kormányzathoz köthető megbízókkal, így a Nézőpont Csoporttal, két éve pedig az MTVA bízta rájuk a médiafogyasztási szokások felmérését 94 millió forintért.