![Listaáron bő egymilliárd forint volt a „Háborúpártiak”-kampány](/data/articles/155/1555/article-155552/355583785_3391067134543539_1080758634645867684_n_1_.jpg)
A reklámköltéseket monitorozó Kantar Media adatai szerint 1,066 milliárd forintból valósította meg az ellenzéki politikusokat háborúpártinak beállító kampányát a Civil Összefogás Fórum (illetve a mögötte álló jogi személy, a CÖF–CÖKA) cége, a Kövess minket 2022 Kft. a nyáron – számolt be a 24.hu.
A portál kiemelte ugyanakkor, hogy mindez listaáras költés, vagyis az összeg a megvásárolt médiafelületek árlista szerinti értékét jelenti. Ehhez képest a tényleges, nettó érték a mennyiségi és egyéb engedményekkel, valamint ügynökségi jutalékkal csökkentett reklámköltés az, amennyiért a vevő – ez esetben a Békemenetet és több korábbi plakátkampányt szervező, közpénzzel megtámogatott CÖF–CÖKA cége – ténylegesen megvásárolta a reklámhelyeket. Piaci források szerint így a nettó költés bizonyára nem érte el az egymilliárd forintot, ám több százmilliós vásárlásról lehetett szó.
A 24.hu birtokában lévő adatok szerint a CÖF-fel egy címre bejegyzett Kövess minket 2022 Kft. négy részben vásárolt kampányokat a nyáron. Mindez összesen 2984 megjelenést tartalmazott: 1735 citylightot, illetve több mint 1200 óriásplakátot. Maga a kampány egyetlen szóra épült: „Háborúpártiak.” Alul pedig az szerepelt: „A baloldal belesodorna minket a háborúba.” A hirdetéseken ezúttal Dobrev Klára, a Demokratikus Koalíció árnyékkormányának vezetője, Márki-Zay Péter volt ellenzéki miniszterelnök-jelölt, hódmezővásárhelyi polgármester, Fekete-Győr András, a Momentum politikusa és Karácsony Gergely főpolgármester sorakozott fel Gyurcsány Ferenc DK-elnök körül.
A portál kereste a múlt év végéig 300 milliós veszteséget termelő céget, arról érdeklődve, hogy miből finanszírozták a vélhetően több százmilliós kampányt, de nem reagáltak a megkeresésre.