Fontos adósságomat törlesztem azzal, hogy elkezdem megírni, miket láttam a Diákhitel Központ általam szúrópróbaszerűen megtekintett szerződései közt – írja Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő legfrissebb Facebook-bejegyzésében, amelyben a késlekedést a választási kampánnyal és azzal magyarázza, hogy Magyar Péter a választás után elfoglalt volt, a választás előtt és az után is csak egy-egy alkalommal találkoztak. „Ezeken az alkalmakon több kérdésre választ kaptam, a második találkozón át is adtam az általam problémásnak tartott szerződéseket. Sajnos ennek ellenére egyelőre néhány fontos kérdés még nyitva maradt – ezeket a posztokban jelezni fogom –, azonban úgy érzem, egyszerűen tovább nem halogatható a beszámoló.”
Hadházy jelzi, hogy két bejegyzést szentel a diákhitel központ ügyeinek, e mostaniban a propagandacégekkel kötött, Magyar Péter által is feleslegesnek és túlárazottnak nevezett szerződésekkel foglalkozik, majd csütörtökön az egyéb, általa egyértelműen problémásnak tekintett tanácsadói szerződéseket veszi számba.
„Balásy Gyula cégeinek (Lounge Design és New Land Média) megbízása az egyszerűbb kérdés. Ezekről Magyar Péter maga is azt mondta, hogy indokolatlan és korrupt megbízások voltak, amelyekre Rogán Antalék kényszerítették. Azt eddig is tudtuk, hogy Balásy évente több tízmilliárd forintnyi megbízást kap az államtól, részben közvetlenül Rogán minisztériumától, részben a Diákhitel Központhoz hasonló állami cégek kamu hirdetésein keresztül. Ezzel együtt az általam látott dokumentumok új és fontos részleteket, konkrét bizonyítékokat tartalmaznak a propagandagyár finanszírozásáról” – írja, hozzátéve, hogy a hirdetések úgynevezett „kreatívjainak” – ez a hirdetések tartalmi, szöveges és grafikai megvalósítását jelenti – árazását eddig nagyon titkolták, s nem véletlenül: egyszerű reklámok megtervezésére horribilis összegeket fizettek ki, s több ember munkáját fizettették ki ugyanarra a feladatra. Hadházy megemlít egy példát: egyetlen bruttó 7,4 millió forintot kifizetés megtervezéséért az ügyfélkapcsolati menedzser 61 órát dolgozott, 642 ezer forintért, a kreatív vezető 56 órát, 1 millió forintért, a senior szövegíró 70 órát, 1,2 millió forintért, az art director 35 órát, 600 ezer forintért, a tervezőgrafikus 25 órát, 315 ezer forintért, a kreatív koncepció 4 óra munka volt 50 ezer forintért, a weboldal koncepció 60 óra, 900 ezer forintért, az online ügynökségi feladat pedig 50 óra munka, 1,1 millió forintért.
„A hirdetési kiadások másik felét maguk a különböző médiumokban megrendelt hirdetések adják. Természetesen főként a propaganda kiadványaiban hirdetett a cég, ezek közül különösen arcátlan volt az ún. „TV2 minikampány” – amivel 60 millió forintot keresett a propagandatévé, de úgy, hogy éjfél után (!) mentek a reklámok a JockyTV-n meg az Izaura TV-n!! Ezekről viszont Magyar Péter védelmében objektíven állítható, hogy igyekezett ezeket a megrendeléseket racionalizálni” – írja Hadházy.
A képviselő szerint nem kerülhető meg a büntetőjogi felelősség kérdése. „Itt azonban tudni kell, hogy a cégek kiválasztásánál, az árak megadásánál a cégvezetők keze kötve volt és van, hiszen egy korábbi „keretszerződés” miatt mindenki csak Balásyékat bízhatja meg. Magyar Péter maga beszélt – elmondása szerint az ügyészségen is – továbbá arról , hogy ezen felül utasításokat kapott Rogánéktól. Ebben az ügyben ő feljelentést nem tett, hanem a volt feleségével készült hangfelvétel ügyében folytatott ügyészi meghallgatáson számolt be részletesen erről is. Tudomása szerint az ügyészség nem vette feljelentésnek ezt a részletet és valószínűleg nem is foglalkoztak vele. Mindenesetre érdeklődni fogok Polt Péternél, hogy zajlik-e nyomozás az ügyben” – áll Hadházy Ákos bejegyzésében.