Az adatbáziskezelő-rendszer leállása miatt jelenleg nem működnek a jegykiadó automaták, az internetes jegyvásárlási rendszerből sem lehet menetjegyet váltani – közölte kedd reggel Facebook-oldalán a Mávinform. És hogy az összeomlás teljes legyen, hozzátették még, hogy a korábban megvásárolt jegyeket sem lehet átvenni az automatákból.
A társaság azt javasolta utasainak, hogy a jegypénztárakban vagy a MÁV mobilalkalmazás segítségével vásárolják meg menetjegyüket. Az applikációval váltott jegyet ugyanis okostelefonon lehet bemutatni a vonatokon a jegyvizsgálóknak. A hiba helyreállításáig az utasok a vonatokon is pótdíjmentesen vehetik meg menetjegyüket.
Security Check Required
null
A Mávinform később közölte, hogy negyed tizenegyre elhárították a hibát. Az érvényes, megváltott jegyek bemutatásával kapcsolatban a posztjukhoz írt hozzászólásukban arról tájékoztattak: „A vasúttársaság nem bírságolja meg azokat az utasokat, akik a műszaki hiba miatt nem tudtak érvényes jeggyel utazni. Amennyiben az utasok az automatás, illetve az internetes jegyváltás meghibásodása miatt nem tudták átvenni menetjegyüket, az utazásuk megkezdésétől számított 15 napon belül, utólag igazolhatják az érvényes menetjegy meglétét. Ehhez a vonaton a jegyvizsgálók által kiállított jegyzőkönyv (ún. utasleadási lap) sorszámát és a vásárlási azonosító adataikat (felhasználói név, jegyvásárlás időpontja) kell elküldeni az ügyfélszolgálat elérhetőségeinek egyikére.”