Még mindig olcsóbb villanyautóval járni

Még mindig olcsóbb villanyautóval járni

Elektromos autó (Fotó: Pixabay)

Bár az Európai Unió elkötelezte magát az elektromobilitás mellett, Magyarország ezen a téren is külön utakon jár. Ha nem is kifejezetten az elektromos autót vezetők életének megnehezítése a kormány célja, bizonyos intézkedései és a szabályozás hiányosságai nem könnyítik meg a tulajdonosok dolgát. Az elektromos áram drágulása ellenére még mindig olcsóbb villanyautóval utazni, mint benzinessel vagy dízellel, de nem mindegy, hol kapcsolódunk rá a töltőre.

Tavaly, az év második felében már több mint harmincezer tisztán elektromos autó rótta a magyar utakat. Ha ezekhez hozzáadjuk a belsőégésű motorral is rendelkező, tölthető hibrideket, amelyek száma az elmúlt két évben közel háromszorosára emelkedett, akkor számuk túllépi a hatvanezret. Népszerűségük korántsem véletlen: a zöld rendszámos autókkal éveken keresztül ingyen lehetett parkolni a nagyvárosokban, és az üzemeltetésük is olcsóbb volt a hagyományos változatoknál. Ez az előny egyre több fogyasztónál ellensúlyozta, hogy az elektromos autók még ma is kifejezetten drágának számítanak. Már ha egyáltalán hozzájuk lehet jutni, a világ gyártókapacitásai ugyanis jelenleg nem tudják fedezni a keresletet. Egyetlen kivétel a Tesla, náluk most is lehet rendelést leadni február–márciusi átvétellel.

• Mit érdemes mérlegelniük az elektromosautót vásárlóknak?
• Mekkora 100 kilométerre vetített költséggel számolhat, aki az elektromobilitást választja?
• Mi az villanyautó-tulajdonosok aranyszabálya?

Olvassa el a teljes cikket online, Magyar Hang Plusz előfizetéssel! Egy hónap csak 1690 forint!

Előfizetek
Már előfizettem, belépek Beléptem, elolvasom a cikket!