A Cseriti bő tízéves működése során több mint 4200 tonnányi hulladéktól óvta meg a környezetet, vevőik pedig közel 770 millió forintot takarítottak meg – az újrahasználatnak köszönhetően. A nonprofit társadalmi vállalkozás célja, hogy a tárgyak életciklusának növelésével elősegítse a fenntarthatóságot, csökkentse a hulladék mennyiségét, és segítsen a nehéz anyagi helyzetben lévőkön. A használt tárgyak forgalmazásával a társadalom és a környezet egyaránt jól jár.
Sáhy Gábor közgazdász egy véletlen találkozásnak köszönhetően döntött úgy, hogy a forprofit szektort társadalmi vállalkozásra cseréli. 2009-ben San Diegóban járt, ahol vendéglátója elhivatott „cseritizőként” rögtön magával vitte egy segélyszervezet árverésére. A nonprofit szervezet olcsón kínálta a hozzájuk került, máshol feleslegessé vált tárgyakat, a bevételt pedig a saját tevékenységére, illetve a munkanélküliek és a menekültek támogatására fordította. Noha Angliában már a második világháború idején megjelentek az első adományboltok (charity shopok), amelyek hamarosan elterjedtek az Egyesült Államokban is, nálunk ez a fajta üzleti modell még tizenhárom évvel ezelőtt sem létezett, csak a szeretetszolgálatok és civil szervezetek által folytatott tárgyi adománygyűjtés volt jelen.
Sáhy Gábor cégtársaival hosszas mérlegelés után döntött úgy, hogy társadalmi vállalkozásként elindítják saját boltjukat. 2011-ben nyílt meg az első üzlet Óbudán, amely akkora siker lett, hogy hamarosan két újabb bolttal bővültek. 2013-ra egyértelművé vált, hogy ezt az irányvonalat követik, ekkor született meg a Cseriti mint brand. A sikert mi sem mutatja jobban, hogy ma már tizennégy Cseriti működik Budapesten, Angyalföldtől Kelenföldig, Csepeltől Pestszentlőrincig.
• Mi kapható a Cseriti boltjaiban?
• Milyen más módon segítenek a rászorulóknak?
•
Csatlakozzon a Magyar Hang +Pluszhoz!
Szerezzen ezzel korlátlan hozzáférést a Hang.hu-n fizetőkapu mögött megjelenő összes tartalomhoz, reklámmentesen. Minőségi saját tartalom, riportok, interjúk, elemzések – ezek várnak Önre!