
A bahreini hétvégével március 3-án útjára indul a Formula–1 2023-as szezonja. Ahogy azt a korábbi években megszokhattuk, most is számtalan apró, ám sok esetben hangsúlyos szabály, változtatás lép életbe, ahogy várhatóan idén is hangos lesz majd a sajtó a pilóták közéleti-politikai megnyilvánulásaitól De borulhat-e a „papírforma”? Ezeket érdemes tudni a száguldó cirkusz 74. kiírásáról.
Idén 135 millió dollárban állapították meg a csapatok éves költségvetési plafonját – ez tavaly még 142,5 millió dollár volt. Az üzemanyagok legalacsonyabb hőmérsékletét az eddigi 20-ról 10 Celsius-fokra szállították le, és többek között meg kellett közben növelni az oldalsó szélvédők méretét: ezeknek az eddigi 150 × 50 helyett 200 × 60 millimétereseknek kell lenniük.
A legvitatottabb „változások” azonban nem a mérnöki, technikai megoldások, hanem a csapatok, illetve elsősorban a pilóták közéleti-politikai megnyilvánulásai körül alakultak ki: a versenyzőknek és a csapatoknak engedélyt kell kérniük a nemzetközi szövetségtől, és csak annak birtokában tehetnek politikai nyilatkozatot vagy tarthatnak tiltakozást.
• Mi lesz a „delfinezéssel”?
• Pontosan milyen esetekben kell engedélyt kérniük a versenyzőknek egy-egy közéleti állásfoglaláshoz?
• Mivel indokolja a szigorítást a Nemzetközi Automobil-szövetség, a FIA? Hogy reagáltak a csapatok?
• Mennyivel előtte kell benyújtani kérvényt egy-egy esetleges nyilatkozathoz?
• Mit mutatnak a tesztek, mi lehet az erősorrend 2023-ban?
A teljes cikket a Magyar Hang március 3-án megjelent, 2023/9. számában találja. Vegye meg nyomtatott kiadásunkat, vagy olvassa el a cikket a Magyar Hang Plusz felületén online!
Csatlakozzon a Magyar Hang +Pluszhoz!
Szerezzen ezzel korlátlan hozzáférést a Hang.hu-n fizetőkapu mögött megjelenő összes tartalomhoz, reklámmentesen. Minőségi saját tartalom, riportok, interjúk, elemzések – ezek várnak Önre!