Egy munkagép átvágta a kábelt, leállt a betegfelvételi rendszer a Szent Margit Rendelőintézetben

Egy munkagép átvágta a kábelt, leállt a betegfelvételi rendszer a Szent Margit Rendelőintézetben

Az óbudai Szent Margit Rendelőintézet épülete (Forrás: Google Maps)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Egy óbudai útépítés és egy rendelőintézet találkozása egy hétköznap reggel: áramkimaradás miatt szünetelt az ellátás. Riport pozitív végkifejlettel.

Ugyan nem ma épült, s van némi 70-es, 80-as évek nosztalgiája (bája), a Vörösvári úti sztk, hivatalos nevén a Szent Margit Rendelőintézet egy olyan egészségügyi központ, ahol sosem tapasztaltam fennakadást. Bármikor mentünk, rendben ment a betegfelvétel, kedvesek, figyelmesek a szakdolgozók, s ugyanezt tapasztaltuk, ha telefonon kértünk időpontot, egyeztettünk.

Hasonló optimizmussal indultunk el ma reggel is, miután egy tegnap éjjel kezdődött heveny fülgyulladás nem tűrt halasztást. Reggel 7 óra 45 perc, nem túl nagy sor, az induló kánikulához képest türelmes emberek, ám valami mintha nem stimmelt volna. Sehol nem működtek a digitális kijelzők, amelyeken a behívandó betegek sorszámai olvashatók. Ahogy beszédes volt az is, hogy a sorszámunkat a megszokott nyomtatott forma helyett egy papírra írták fel ezúttal.

Kiderült, az egész rendelőintézetben nincs áram – igaz, egy plafonról lógó ventilátor meglepő módon ilyen időben szerencsére ment, de a szerver és a rendelőkben lévő gépek nem működtek. Mit lehet tenni, kérdezi ilyenkor a digitális jólétbe belesüppedt átlag állampolgár. Türelemmel várni, hátha. És így is ment, az emberek szépen vártak a sorukra, a dolgozók, orvosok pedig jelezték, nem működik a rendszer, így átállnak manuálisra, és érkezési sorrendben szólítják majd a betegeket. Egyúttal arról is tájékoztattak, mi okozza a problémát. A rendelő mellett, a Vörösvári út és a Váradi utca sarkán zajló útépítésen elvágtak egy kábelt, ezért nincs áram.

Mindettől függetlenül hamar és zökkenőmentesen bejutottunk, és kaptunk ellátást – így hogy később vajon elszabadult-e a pokol, arról nincs tudomásunk, ám az előzmények alapján, valószínűleg nem.

Az üggyel kapcsolatban megkerestük a III. kerületi önkormányzatot, hogy tudnak-e az ügyről, fordult-e már elő korábban hasonló, illetve ilyenkor mit lehet/tudnak tenni, hogy a betegellátás eme anomáliája megoldódjon. Az óbudai testület sajtóosztálya válaszolt a megkeresésünkre, ezzel egy időben, közleményt is kiadtak: „Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy a Szent Margit Rendelőintézet Vörösvári úti telephelyén a Váradi utcában zajló útfelújításon dolgozó munkagép okozott áramkimaradást, emiatt leállt a Szent Margit Rendelőintézet szervere is, így átmenetileg minden telephelyen (Vörösvári út 88-96., 1039 Budapest, Csobánka tér 6., 1033 Budapest, Laktanya utca 4.) szünetel a betegellátás. A laboratóriumi előjegyzés call centerben dolgozó munkatársai már tudnak új időpontot adni, azonban az egyéb szakrendelésekre időpontra érkező pácienseknek várniuk kell. A hiba elhárításán már dolgoznak a szakemberek. Amíg újra áram alá sikerül helyezni a Szent Margit Rendelőintézet informatikai rendszerét, szíves türelmüket és megértésüket kérjük. Köszönjük!”

A figyelmeztetés a rendelőintézet honlapjára is felkerült, egy felugró ablak ugyanerről tájékoztatta a lakosságot.

S hogy pozitív végkifejletről tudjunk számot adni, 11 órakor érkezett egy újabb levél, hogy a probléma fél órával korábban elhárult, így újra működik a rendszer – s ez az egész, az egészségügyet érintő megannyi szomorú hír mellett tényleg örömteli. Csak az a fránya fülgyulladás tart még ki, ám remélhetőleg az is csillapodni fog majd.