Győzelemre ítélve: újabb vaskos megbízást nyert el Matolcsy Ádám barátja az MNB cégétől

Győzelemre ítélve: újabb vaskos megbízást nyert el Matolcsy Ádám barátja az MNB cégétől

Képünk csak illusztráció! A Magyar Nemzeti Bank cégtáblája az épület bejárati kapuja mellett a főváros V. kerületében a Szabadság tér 8-9. szám alatt. (MTVA/Bizományosi: Róka László)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Újabb zsíros megbízásról állapodott meg a Száraz István – Matolcsy Ádám ismerőse – közvetett tulajdonában álló Frank Digital Kft. a Magyar Nemzeti Bank egyik cégével – derült ki az uniós közbeszerzési értesítőből, a TED-ből.

A Száraz-érdekeltség ezúttal a jegybank leánya, az MNB-Edulab Kompetencia Központ Kft. nyílt pályázatán futott be, és 18 hónapos futamidővel, 702 millió forintért vállalt pr-, marketing és kommunikációs feladatokat. A keretszerződést június elsején írták alá (ám a Száraz számára kedvező eredményről már májusban beszámolt az RTL, az ajánlatok elbírálását idézve).

A Frank Digitalnak csak egy versenytársa akadt a tenderen, a DeepInsight Kft., ám az a pályázati dokumentumokból sem derül ki, hogy a vesztes milyen összegű ajánlattal maradt alul a versenyben. Azt viszont megtudhattuk, hogy a Frank összetett munkát vállalt, és a legtöbb munkafolyamat esetében borsos óradíjjal számolt ajánlatában. Sajtóközleményeket és PR-szövegeket például óránként 10 ezer forintért írnak, és 15 ezer forintos óradíjjal kezelnek social media kommentfelületeket is – beleértve a kérdésekre való válaszadást, vagy a sértő hozzászólók kitiltását.

Ennél jóval költségesebb lesznek a jegybanki cég számára készített animációk és videók. Csupán egy 5-10 perces narráció készítése 350 ezer forintba kerül majd, egy ugyanilyen hosszú élőszereplős videó komplett előkészítése alkalmanként 700 ezer forint, a rendező napidíja pedig 1,2 millió forint is lehet. A Frank Digital emellett óránként 120 ezer forintért vállal streamingszolgáltatást, budapesti helyszínekről.

Száraz István számára ez a megbízás inkább csak amolyan kisebb tétel lehet: a Frank Digital rendszeres befutója a jegybanki tendereknek, ahol akár több milliárdos nagyságrendben is elnyer kommunikációs munkákat. Legutóbb januárban vitt el egy 3,3 milliárd forintos keretösszegű kommunikációs megbízást – melynek az RTL Klub szerint 20 százaléka tiszta nyereségnek számított; a Frank sikersorozata pedig évről évre töretlen marad.

A jegybankelnök fiának vállalkozó barátai a jelek szerint akkor is hasítanak az MNB-pályázatokon, ha maga a jegybank közben masszívan veszteséges: korábban a Hvg.hu írta meg, hogy a Matolcsy György vezette nemzeti bank tavaly 402 milliárdos mínusszal zárta az évet, főleg a magas kamatkiadások miatt. A Matolcsy Ádám baráti és ismerősi körébe tartozó vállalkozóknak ez valószínűleg fel sem tűnt. Az MNB székházát 54 milliárdért felújító Raw Developmentet is egy régi barát, Somlai Bálint irányítja, a Somlai Invest nevű holding adózás előtti eredményét tavaly mintegy öt milliárd forinttal tudták növelni a 2021. évihez képest. A Hvg.hu friss cikke arra emlékeztet, hogy a jegybank idén minden eddiginél nagyobb, 2000 milliárd forint körüli veszteséget is produkálhat.