Hárommilliós kitérő: kormánygép mehetett a horvát tengerparton nyaraló Orbánért

Hárommilliós kitérő: kormánygép mehetett a horvát tengerparton nyaraló Orbánért

Orbán Viktor a horvátországi Vis szigetén 2024 nyarán (Fotó: Facebook)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Tengerkék hawaii ingben pózolt a napokban Orbán Viktor a horvátországi Vis szigetén – a horvát sajtóból átvett hírről lapunk is beszámolt. A miniszterelnök a jelek szerint nem sokat pihenhetett, hiszen július 18-án már az angliai Woodstockból, az EPC-csúcsról posztolt fotókat Facebook-oldalán, ahová a nyaralós képek valamiért már nem kerültek fel.

Nagyon úgy tűnik, hogy Orbán egyenesen üdüléséről utazott tovább az angliai rendezvényre. Hadházy Ákos képviselő ugyanis közzétett egy július 18-i légiforgalmi radarfelvételt, amin az látszik, hogy a Magyar Honvédség 606-os lajstromjelű luxusgépe, egy Dassault Falcon 7X hajnali négy után a ferihegyi reptérről indul, egy órával később a horvátországi Split repterén landol.

A bejegyzést alátámasztja a flightaware légiforgalmi portál archívuma is: ezen adatok alapján a Falcon még hat óra előtt tovább is indult az Egyesült Királyságba, és az angliai Brize Norton repülőterén szállt le – ami 23 percnyi autóútra található Woodstocktól.

Hárommillióért repülhetett a Falcon Splitbe

A horvátországi kitérő 55 perces utat és több mint 500 kilométeres többletet jelentett ahhoz képest, ha a Falcon 7X egyenesen Budapestről repült volna Brize Nortonba. Hogy ez mennyibe került, arról az aircraftcostcalculator.com adhat képet: a portál a luxusgépnek számító Dassault Falcon 7x esetében 9470 dollár/üzemórával kalkulál, ami a jelenlegi árfolyam mellett 3,3 millió forintnak felel meg. „Ez egy reális becslés, amiben benne van a karbantartás, a személyzet és az üzemanyag ára is. Ha bérelték volna, még többe kerülne” – mondta kérdésünkre Hardy Mihály repülési szakértő, a Klubrádió főszerkesztője. Hardy egyébként eleve szemfényvesztésnek tartja, hogy a repülőt honvédséginek nevezik, hiszen ezt a típust mindenütt a világon üzleti vagy magángépként tartják számon – és az is árulkodó, hogy főként kormánytagok használják.

A horvátországi kitérő kapcsán levelet küldtünk Havasi Bertalannak – hiszen, ha nehezen is, de elképzelhető olyan fatális véletlen egybeesés, hogy a honvédségi gép Orbán Viktor helyett valaki mást szállított Split és Brize Norton között július 18-án.

Arról is érdeklődtünk, hogy ha mégis a miniszterelnök utazott a gépen, kik tartottak vele, és hogy Orbán maga fizette-e a repülő plusz 500 kilométeres útját, vagy az állam viseli majd a több milliós költséget. Válaszokat egyelőre nem kaptunk, ha Havasi Bertalan később mégis reagálna, frissítjük cikkünket. Tegyük hozzá, Orbán nem először használja különutakra a Magyar Honvédség repülőit: tavaly az egyik, Kairóból Budapestre visszaérkező Airbus tett egy közel másfél órás kitérőt Olaszországban. A gép Pisában landolt, nem sokkal később pedig a miniszterelnököt és feleségét Firenzében, majd Velencében is látták sétálgatni.

Arra járt a NER-es luxusjacht is

A Hadházy Ákos által közzétett, a részleteket bemutató montázson feltűnik egy másik érdekesség is. A honvédségi gép indulása után, szintén Splitből indult tovább Trogir felé a My Artemy luxusjacht. A jachtról korábban az Átlátszó derítette ki, hogy egy máltai offshore cégen keresztül az egyik leggazdagabb, NER-közeli nagyvállalkozó, Szíjj László a közvetett tulajdonosa. A jacht használatát átlagemberek meg sem engedhetik maguknak: bérleti díja egy hétre 95 ezer és 112 ezer euró (37-43 millió forint) között mozog, a szezontól is függően.