Hat órát vártak a mentőre egy budapesti egészségügyi intézményben, mire kiérkezett a mentő, hogy a beteget a Honvéd Kórházba szállítsa át. A belgyógyászati osztályon fekvő asszony átszállítását az ott dolgozó vezető beosztású orvos is sürgette, a vérző beteg végül a mentők kihívása után 7 és fél órával jutott el a Honvéd Kórházba, ahol már nem tudtak rajta segíteni. A tragikus történetet az RTL Híradója dolgozta föl.
Kunetz Zsombor egészségügyi elemző úgy látja: mindez a betegszállítás mélyebb rendszerhibáját jelzi.
A beszámoló szerint a meg nem nevezett budapesti egészségügyi intézmény krónikus belgyógyászati osztályáról október 11-én 14:47-kor érkezett online bejelentés sürgősségi szállításra, miután az orvos a beteg állapotának rosszabbodását észlelte.A mentő azonban nem jött, sem sürgősen, sem két órán belül. A beteg hozzátartozójának elmondása szerint órákkal az értesítés után is hívták a 112-t, a diszpécserrel még az orvos is vitatkozott, hogy milyen szállítást kért – a vita arról folyt, hogy sürgősségit vagy két órán belülit, bár ekkor már a diszpécser szerint vállalt két órás határidő is rég elmúlt, csaknem négy óra telt el.
A mentők végül hat órával a hívás után érkeztek, ám ezután is még másfél óra kellett, mire a beteg eljutott a Honvéd Kórházba: „miután látták a beteget vérben ázva, mondták, hogy ide rohamkocsi kell, mert csak orvosi felügyelet mellett lehet az édesanyámat szállítani” – idézte a Blikk az idős asszony hozzátartozóját, aki panaszt nyújtott be a szállítással kapcsolatban, hiszen felmerül, hogy az asszony túlélési esélyei nagyobbak lettek volna, ha időben megfelelő orvosi ellátáshoz jut.
Az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) az RTL megkeresésére közölte: „Együttérzéssel fordulunk a hozzátartozók felé. A konkrét esettel kapcsolatban a mentésirányítói intézkedések megfelelőségét vizsgáljuk.”