Szélsőséges járatkésések: Tuzson Bence is vizsgálatot indít a Ryanair és a Wizzair ellen

Szélsőséges járatkésések: Tuzson Bence is vizsgálatot indít a Ryanair és a Wizzair ellen

Képünk csak illusztráció! A Wizz Air egyik gépe (Fotó: Lukács Csaba)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Tűrhetetlennek tartja, ahogyan a légitársaságok az utasokat kezelik a nyári időszakban, ezért újabb fogyasztóvédelmi vizsgálatokat indított Tuzson Bence igazságügyi miniszter – közölte az Igazságügyi Minisztérium (IM) csütörtökön az MTI-vel.

Tuzson Bence újabb nyolc vizsgálatot rendelt el az elmúlt napokban tapasztalt szélsőséges járatkésések és járattörlések miatt, így összesen már tizenegy vizsgálat van folyamatban. A most indított eljárások a Ryanair és a Wizzair légitársaság járatait érintik. „Tűrhetetlen az a gyakorlat, amit a légitársaságok alkalmaznak. Éppen ezért nyolc új fogyasztóvédelmi vizsgálatot indítottam el, összesen pedig már tizenegy van folyamatban. Véget kell vetni annak, hogy a légitársaságok semmibe veszik az utasok kényelmét és jogait, és adott esetben családok jól megérdemelt pihenését tegyék tönkre. Az utasok nem lehetnek kiszolgáltatottak, a jogszabályokat be kell tartani. Ha a légitársaságok nem tesznek eleget jogi kötelezettségeiknek, súlyos fogyasztóvédelmi bírságra számíthatnak” – idézték a minisztert.

Tuzson Bence hozzátette: a légitársaságok annyira „túlfeszítik” a saját menetrendjeiket, hogy egy reggeli járat késése a nap végére akár többórás csúszást is eredményezhet. Külön kihívás mindez a repterek üzemeltetőinek is, akik szintén az elszenvedői a „túlfeszített, átgondolatlan”  menetrendeknek. A közlemény szerint a fogyasztóvédelmi vizsgálat során a fogyasztóvédelmi hatóság vizsgálja, hogy a légi utasok jogaira vonatkozó úgynevezett EK-rendeletben foglalt körülmények és feltételek megvalósulása esetén a légifuvarozók a repülőtéren írásos tájékoztatást adtak-e az utasoknak, szükség esetén biztosították-e az átfoglalás lehetőségét vagy a jegyár visszatérítését. Továbbá az utasok részére meghatározott ellátást kell biztosítani. A legkorábbi időpontra való átfoglalás választása esetén ez étkezést és frissítőket jelent, továbbá adott esetben éjszakai szállást és reptéri transzfert, illetve két ingyenes telefonhívás vagy e-mail küldési lehetőséget. A fentiek mellett távolságtól függően 250, 400 vagy 600 eurós átalány-kártalanítást is kell fizetni az utasnak távolságtól függően – ismertette a tárca. Az Igazságügyi Minisztérium honlapján rövid tájékoztatót tett közzé arról, hogy a légi utasoknak késés, járattörlés esetén milyen jogaik vannak. Az összegzés elérhető ezen a linken.