MÁV: Óhatatlanul előfordulnak fennakadások

MÁV: Óhatatlanul előfordulnak fennakadások

Vonatpótló autóbusz (Fotó: MTI/Marjai János)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Egy ilyen nagy volumenű pótlás kezdeténél óhatatlanul előfordulnak fennakadások – válaszolta kérdéseinkre a MÁV Kommunikációs Igazgatósága. A szervezetet azután kerestük meg, hogy kifejezetten kaotikus állapotokat okozott a hétfőn bevezetett (egyelőre részleges) vágányzár az 1-es főútvonalon, annak Szárliget és Biatorbágy közötti szakaszán. Tatabánya felé vonatpótló buszokat indítottak, sokan viszont lemaradtak, illetve a korábbiaknál is hosszabb menetidővel kellett számoljanak a hét elején. Előfordult, hogy az utolsó pillanatban munkába állított buszsofőr nem is tudta pontosan, merre kell mennie, a Tatabányáig tartó út pedig két óráig tartott. A részletekről hosszan írtunk keddi cikkünkben, illetve megszólaltattuk a korábbi közlekedési államtitkárt, Vitézy Dávidot. 

A Budapest-Bécs fővonal említett szakaszán a felújítás első üteméhez a MÁV-VOLÁN-csoport csaknem 40 pótlóbuszt csoportosított át – kezdte válaszát a szervezet, hozzátéve, hogy a Volánbusz hetven autóbusz-vezetőt vezényelt a feladatra az ország minden részéről. Elmondásuk szerint természetesen minden kolléga részt vett útvonalbejáráson, a sofőrök pedig legjobb tudásuk szerint igyekeznek megoldani a rendkívüli helyzeteket. A szakembereiket a helyszínekre vezényelték, és a friss tapasztalatokra is figyelve azonnal megtették, illetve továbbra is megeszik a szükséges intézkedéseket a vonatpótlás zökkenőmentes lebonyolítására. – Már hétfőn is csoportosítottunk át IC-pótlóbuszt a személyvonatok pótlására. Kedden pedig a reggeli és délutáni csúcsidőszakban mentesítő buszjáratokat indítottunk, így már nem volt tapasztalható a hétfői zsúfoltság azóta – tette hozzá a MÁV.

A társaság mindenesetre megjegyezte, a fennakadásokért ezúton is szeretne elnézést kérni az utasoktól, ahogy azt a hétfői közleményben is tették.

A MÁV közlése szerint a pótlás nagyságrendjének megfelelően kell néhány nap, amíg az új lehetőségek közül minden utasuk megtalálja a számára megfelelő buszt. Ebben a terepen dolgozó munkatársak és a rendelkezésre álló kommunikációs csatornák útján igyekeznek segítséget nyújtani. – Példaképpen: míg Budaörsön többen várakoztak, eközben az InterCity-pótlóbuszok alacsony kihasználtsággal közlekedtek – ezért is szeretnénk felhívni az utasok figyelmét a szokásosnál is körültekintőbb utazástervezés fontosságára – jegyezte meg a MÁV.

Külön is javasolják a fővárosból Tatabányára, illetve Győr, Sopron vagy Szombathely felé utazóknak, hogy a Kelenföldről induló gyorsjáratú IC-pótlóbuszokat vegyék igénybe a több helyen megálló pótlóbuszok helyett. A helyjegy nélkül használható IC-pótlójáratok az Etele téri BKK-végállomásról (az éjszakai buszok megállójából) indulnak minden óra 45 perctől reggel háromnegyed hat és este háromnegyed nyolc között. Tatabányán felszállva is érdemes ezeket választani Kelenföldig vagy a Déli pályaudvarig – tették hozzá.

– Még most sem késő utasainknak tájékozódni a www.mav.hu/egyesvonal weboldalunkon. A Kelenföld és Tatabánya közötti állomásokon, valamint Komáromban és Győrben utastájékoztatási munkatársaink pedig a helyszíni eligazodásban segítenek. A felújítás alatt az utasforgalmi és menetrendi tapasztalatokat folyamatosan figyeljük, melyek alapján szükség esetén, és a lehetőségekhez mérten beavatkozásokat végzünk a közlekedési rendben – jegyezte meg a MÁV.

Bár érdeklődtünk arról is, hogy október második felétől valóban lezárhatják-e az említett vonalon mindkét vágányt, így pedig számítani lehet-e még kiélezettebb közlekedési helyzetekre, erre nem kaptunk választ.

Megkerestük az Építési és Közlekedési Minisztériumot is kérdéseinkkel. Szerda délután a hivatal sajtóirodájától a következő választ kaptuk: „Tisztelt Szerkesztő Úr, úgy tudjuk, hogy kérdéseire a felújítást bonyolító és az abból fakadó eszközpótlásért felelős MÁV-Volán csoporttól már megkapta a válaszokat. Bízunk benne, hogy azok segítik majd munkáját.”