Rossz munkaszervezés miatt maradt ki szerdán négy elővárosi vonat Budapest és Pécel között, nem pedig a mozdonyvezetők hiánya miatt – így reagált a sajtóban megjelent hírekre csütörtökön a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatója az MTI-nek. Loppert Dániel azt is hozzátette, hogy a személyi felelősségre vonás nem marad el.
Lapunk is beszámolt róla, hogy a Közlekedő Tömeg Egyesület információi szerint szeptember 17-én négy elővárosi vonat azért nem indult el a végállomásról, mert nem volt rájuk mozdonyvezető. Ráadásul azt is hozzátették, hogy nem elszigetelt esetről van szó, rendszeresek a személyzethiány miatti járatkimaradások.
A MÁV kommunikációs igazgatója ugyanakkor azt hangsúlyozta, hogy nincs hiány mozdonyvezetőkből, az a legjobban kereső állás a vasúttársaságnál. Átlagosan bruttó 650 ezer forint a fizetésük, egyes mozdonyvezetők bére pedig meghaladja a bruttó egymillió forintot.
Nem volt mozdonyvezető, nem jártak a vonatok | Magyar HangHivatkozott arra is, hogy tavaly júniusban 1180 betöltetlen pozíció volt a vasúttársaságnál, amely idén júniusra 1073-ra, mintegy 10 százalékkal csökkent. Álláspontja szerint ez nem akkora hiány, amely hatással van a működésre. A teljes cégcsoport 38 ezer munkavállalójához képest 2,5 százalékot tesz ki, amelyet többletmunkával, illetve munkaszervezéssel könnyen át lehet hidalni.
Kitért arra is, hogy a menetrend betartásához tárgyi feltételek is hiányoznak. A Cegléd-Szolnok vonalon a járatkimaradások jelentős része abból adódik, hogy a mozdonyok átlagéletkora 40 év. Ezen jelentősen javít majd a jövőre érkező 19 darab KISS motorvonat.